میناب؛ جان باختن ۵ شهروند از جمله دو سوختبر

در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی در میناب، ۵ شهروند از جمله دو سوختبر بلوچ جان باختند.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، امروز شنبه سیزدهم مردادماه ۱۴۰۳، دستکم ۵ شهروند از جمله دو سوختبر در پی تعقیب و گریز خودروی سوختبر توسط نیروهای نظامی در محور میناب به بندرعباس در شعله‌های آتش جان باختند.

از هویت شهروندان جان باخته تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

به گفته منابع محلی نیروهای نظامی با خودروی شخصی تویوتا هایلوکس اقدام به تعقیب خودروی سوختبر کرده که در نهایت منجر به تصادف آن با یک خودروی سمند شخصی و آتش گرفتن هر دو خودرو شده است. خودروی سمند حامل خانواده بود.

این منبع افزود: “در پی این آتش سوزی، دو سوخت بر و سه تن از سرنشینان خودروی سمند در شعله های آتش جان باخته و ماموران نیز از محل سانحه فرار کردند.”

این منبع گفت: “شهروندان در اعتراض به تعقیب و گریز خودروی سوختبر توسط نیروهای نظامی که منجر به تصادف و آتش گرفتن شده، محور میناب به بندرعباس را مسدود کردند.”

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آورده‌اند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ۲۰٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۸۰ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

پیرانشهر؛ بازداشت «طه رسولیان» جهت اجرای حکم حبس

ش آگوست 3 , 2024
روز شنبه سیزدهم مردادماه ۱۴۰۳، «طه رسولیان» هنرمند اهل پیرانشهر جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان مرکزی نقده منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز «طه رسولیان» هنرمند اهل پیرانشهر در روز شنبه سیزدهم مردادماه ۱۴۰۳ پس از حضور در شعبه اجرای احکام دادگاه پیرانشهر بازداشت و جهت اجرای حکم […]
بازداشت طه رسولیان جهت اجرای حکم حبس

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی