کامیاران؛ «آمانج قربانی» با قرار وثیقه آزاد شد

دوشنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۳ «آمانج قربانی» فعال محیط‌زیست پس از پنج روز بازداشت با قرار وثیقه موقتا آزاد شد.

آمانج قربانی با قرار وثیقه آزاد شد

به‌گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۳ «آمانج قربانی» فعال محیط‌زیستی که در مراسم خاکسپاری «اسماعیل کریمی» در روز سوم مردادماه به همراه چند تن دیگر بازداشت شده بود، با قرار وثیقه، موقتا آزاد شد.

روز چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳ نیروهای امنیتی رژیم در کامیاران، پس از مراسم خاکسپاری فعال محیط‌زیست جانباخته «اسماعیل کریمی»، اقدام به بازداشت حداقل ده فعال محیط‌زیست کردند که هویت هشت تن از آنان با اسامی «حسام مهدی»، «امیر ندیمی»، «فریده ویسی»، «حمید سبزه»، «آمانج قربانی»، «خلیل پرندک»، «یاسر نوری» و «فرزین موفقی» برای کولبرنیوز احراز گردیده بود.

اسماعیل کریمی روز دوشنبه یکم مردادماه ١۴۰۳، برای مهار آتش‌سوزی مراتع جنگلی “کانیشه” از توابع شهر کامیاران به همراه سایر فعالین زیست‌محیطی به این منطقه رفته بود که دچار سوختگی شدید (۸۰ درصد) شده بود. آقای کریمی به دلیل شدت جراحات وارده با بالگرد اورژانس به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شده بود و به علت شدت جراحات وارد در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری شده بود.
روز چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳ پیکر «اسماعیل کریمی» در میان استقبال باشکوه مردم کامیاران و کوردستان در روستای نجف‌آباد این شهرستان به خاک سپرده شد.

کولبرنیوز

Next Post

پرونده‌سازی علیه فعالین صنفی؛ احضار سارا سیاهپور به دادگاه

س جولای 30 , 2024
در پی پرونده‌سازی نیروهای امنیتی علیه فعالین صنفی و مدنی، سارا سیاهپور فعال صنفی معلمان طی ابلاغیه‌ای به دادگاه انقلاب اسلامی احضار شد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران، شعبه ۲۱ دادسرای انقلاب کرج، طی ابلاغیه‌ای سارا سیاهپور را به اتهام «تبلیغ علیه نظام […]
2024 07 30 09.16.00 1

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی