سراوان؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی

دو سوختبر بلوچ که در حال بازگشت از مرز کله‌گان سراوان بودند، مورد هدف تیراندازی نیروهای نظامی قرار گرفته که یکی از آن‌ها کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

photo1721032771

به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه بیست و چهارم تیرماه ۱۴۰۳، دو سوختبر بلوچ در مرز کله‌گان سراوان با تیراندازی نیروهای نظامی کشته و زخمی شدند. هویت سوختبر کشته شده “جمشید (جما) گمشادزهی” ۲۲ ساله فرزند محمد و هویت سوختبر زخمی “اکرم گمشادزهی” ۱۹ ساله فرزند شاه‌‌مراد اهل سراوان می‌باشد.
به گفته منابع مطلع: نیروهای نظامی پاسگاه بن سر در مسیر تردد سوختبران موتوری در مرز کله‌گان کمین زده و بدون ایست و هشدار اقدام به تیراندازی به سمت جمشید و اکرم کردند. این منبع افزود: تیراندازی نیروهای نظامی منجر به اصابت چندین مرمی گلوله به جمشید شده که بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و اکرم نیز زخمی شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آورده‌اند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر در تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

د جولای 15 , 2024
روز دوشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۳ نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در مرز نوسود به سمت دسته‌ای از کولبران آتش گشودند و براثر آن یک کولبر به شدت زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی نوسود اقدام به کمین‌گذاری و تیراندازی به سمت دسته‌ای از کولبران کردند که براثر […]
شدن کولبر بانه

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی