زندان شاهرود؛ اجرایی شدن احکام «عاطفه رنگریز»

احکام زندان و جریمه نقدی «عاطفه رنگریز» فعال حقوق زنان در زندان شاهرود اجرایی شد.

رنگریز

به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ اجرای احکام ۶ میلیون جریمه نقدی از بابت پرونده مهرماه ۱۴۰۲، ذیل اتهامات «همکاری و عضویت در گروه‌های معاند نظام» به ۲ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس و از بابت «تبلیغ علیه نظام» به ۷ ماه و ۱۶ روز حبس رسما به «عاطفه رنگریز» فعال حقوق زنان زندانی در زندان شاهرود ابلاغ گردید.

عاطفه رنگریز، روز یکشنبه ۱۹ شهریورماه ١۴٠٢، توسط نیروهای امنیتی در دامغان بازداشت و به اداره اطلاعات سمنان منتقل شد. وی روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲، در اعتراض به تداوم غیر قانونی بازداشت، عدم پذیرش وثیقه و ضرب و شتم خود در زندان شاهرود، دست به اعتصاب غذای تَر زده بود.
خانم رنگریز در نامه اعلام اعتصاب غذای خود نوشته بود: «اعتصاب غذای خود را در اعتراض به عدم پذیرش غیرقانونی وثیقه‌ای که تاکنون پنج بار با در بسته و دیوارها روبرو شد و هم‌چنین صدور احکام ناعادلانه و نگهداری غیرقانونی در زندان قرچک اعلام می‌کنم». 
خانم رنگریز در ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی موقتا از زندان آزاد شده بود.
نهایتا روز شنبه نهم تیرماه ۱۴۰۳، «عاطفه رنگریز» نویسنده، مترجم و فعال حقوق زنان پس از حضور در دادسرای دامغان بازداشت شد. بر اساس این گزارش عاطفه رنگریز پس از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب دامغان بازداشت و به زندان شاهرود منتقل شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

مبارزه کارگران برای افزایش دستمزد تعطیل بردار نیست

چ جولای 10 , 2024
سه روز از برگزاری انتخابات فرمایشی و بیرون آوردن مسعود پزشکیان از صندوق رای نگذشته است که تجمعات كارگران معترض در شهرهای مختلف هم‌چون هفته‌های قبل هم‌چنان ادامه يافته است. برای نمونه: كارگران پيمانكاری آبفای رودبار برای سيزدهمين روز پياپی و در اعتراض به تداوم ۸ ماهه پرداخت نشدن مزد […]
photo 2024 07 10 10 50 52

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی