ارومیه؛ آزادی ارسلان خودکام زندانی اهل شهر مهاباد

ارسلان خودکام عضو سابق سپاه پاسداران که به اتهام جاسوسی برای یکی از احزاب کورد به حبس ابد محکوم شده بود، پس از تحمل ۶ سال و ۲ ماه حبس از زندان ارومیه آزاد شد.

خودکام

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳، ارسلان خودکام زندانی ۵۰ ساله اهل شهر مهاباد، پس از گذشت ۶ سال و ۲ ماه و ۱۲ روز حبس از زندان ارومیه آزاد شد. بر اساس این گزارش حکم حبس ابد ارسلان خودکام با حکم ناگهانی دادستانی نظامی تهران و بدون اطلاع قبلی متوقف شده و حکم آزادی او صادر شده است.

ارسلان خودکام به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی برای یکی از احزاب اپوزیسیون کورد، توسط شعبه ۱ دادسرای نظامی ارومیه به اعدام محکوم و این حکم در مهرماه سال ۹۷، به تائید شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور رسیده و به وکیل تسخیری این زندانی نیز ابلاغ شده بود. این زندانی در تاریخ ۱ مهرماه ۹۷ از بند عمومی به بند ۱۲ زندانیان سیاسی زندان ارومیه منتقل شد. حکم اعدام آقای خودکام به دنبال صدور بخشنامه عفو به حبس ابد تغییر کرده و در تاریخ ۲۵ فروردین ماه سال گذشته، در زندان ارومیه به وی ابلاغ شد.

ارسلان خودکام، روز دوشنبە سوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷، در حالی کە عضو سپاه پاسداران بود و برای ماموریتی بە اشنویە رفتە بود، با اتهام همکاری با حزب دمکرات بازداشت شد.

کولبرنیوز

Next Post

بیانیه ریحانه انصاری‌نژاد فعال کارگری از زندان اوین در ارتباط با حکم ظالمانه‌ی اعدام شریفه محمدی

ی جولای 7 , 2024
جرم  شریفه محمدی کارگر بودن و سالم زیستن است! صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری، توسط بی‌دادگاهی در رشت در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری پیامی روشن برای کارگران، زنان، فعالان اجتماعی و همه‌ی مردم دارد؛ مهم نیست که نام چه فردی را به عنوان رئیس‌جمهور از صندوق‌شان بیرون […]
photo 2024 07 07 09 01 51

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی