مهرستان؛ جانباختن یک کودک ۶ ساله بلوچ 

یک کودک ۶ ساله بلوچ بر اثر سقوط به داخل رودخانه در شهرستان مهرستان جانش را از دست داد. 

2024 04 12 14.51.46

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک کودک ۶ ساله بلوچ بر اثر سقوط به داخل روخانه در شهرستان مهرستان جان خود را از دست داد. هویت این کودک بلوچ “امید وَدکار” ۶ ساله فرزند شهاب اهل آشار شهرستان مهرستان می‌باشد. 

بر اساس این گزارش روز گذشته خانواده این کودک برای پکنیک در اطراف رودخانه روستای بریسان رفته بودند که امید بهمراه خواهر کوچک خود به کنار رودخانه رفته و در حال بازی بوده که، درون رودخانه سقوط کرده و جان خود را بر اثر غرق شدگی از دست داده است.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.

هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢٠٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

زاهدان؛ زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در سانحه جاده‌ای

ج آوریل 12 , 2024
دو سوختبر بلوچ بر اثر سانحه جاده‌ای در شهر زاهدان، زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، روز پنج‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در سک سانحه جاده‌ای یک دستگاه خودرو سایپا سوختبر در منطقه چشمه زیارت شهرستان زاهدان واژگون شده و منجر به زخمی شدن دو سوختبر بلوچ شد. تا لحظه تنظیم این […]
2024 04 12 17.45.18

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی