سنندج؛ آزادی حسن امینی از زندان

حسن امینی، برادر محمد امینی یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، تحت نظارت پابندالکترونیکی از زندان سنندج آزاد شد. وی باقیمانده دوران محکومیت خود را در خارج از زندان و با محدودیت تردد سپری خواهد کرد.

Design Image 18

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۳، حسن امینی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. براساس این گزارش، آزادی حسن امینی از زندان سنندج، تحت نظارت پابند الکترونیکی صورت گرفته است. وی باقیمانده دوران محکومیت خود را در خارج از زندان و با محدودیت تردد تا شعاعی مشخص از منزل خود سپری خواهد کرد.

حسن امینی، برادر محمد امینی یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در تاریخ نوزدهم خردادماه ۱۴۰۲، در پی برگزاری تجمع اعتراضی شماری از خانواده‌های دادخواه بر سر مزار دانیال پابندی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی نهایتاً در تاریخ بیست و سوم خردادماه همان سال، با تودیع وثیقه از زندان بوکان آزاد شد.

آقای امینی اواسط تیرماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو بوکان از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” به شش ماه و پانزده روز حبس و چهل ضربه شلاق محکوم شده بود.

وی در تاریخ سی و یکم تیرماه ۱۴۰۳، جهت اجرای حکم حبس خود بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد.

بر اساس گزارشات منتشر شده، محمد امینی در تاریخ شانزدهم مهرماه ١۴٠١، در جریان اعتراضات سراسری در شهرستان سنندج، هدف شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

کولبرنیوز

Next Post

خرم‌آباد؛ دو کاسبکار اهل جوانرود با تعقیب و گریز نیروهای رژیم کشته شدند

ج آگوست 30 , 2024
برزان ویسی و کاوه خسروی‌پور دو کاسبکار اهل شهر جوانرود در پی تیراندازی نیروهای انتظامی و واژگونی خودرو جانشان را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز روز جمعه نهم شهریورماه ۱۴۰۳، درپی تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای نظامی رژیم  به سمت یک خودروی کاسبکاران، خودرو واژگون و دو نفر […]
Design Image 19

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی