پرونده‌سازی علیه فعالین صنفی؛ احضار سارا سیاهپور به دادگاه

در پی پرونده‌سازی نیروهای امنیتی علیه فعالین صنفی و مدنی، سارا سیاهپور فعال صنفی معلمان طی ابلاغیه‌ای به دادگاه انقلاب اسلامی احضار شد.

2024 07 30 09.16.00 1

به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران، شعبه ۲۱ دادسرای انقلاب کرج، طی ابلاغیه‌ای سارا سیاهپور را به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به این دادگاه احضار کرد. این ابلاغیه در تاریخ هشتم مردادماه ۱۴۰۳، با امضای محسن تدین (جانشین بازپرس شعبه‌ی ۲۱) به صورت الکترونیکی، به این فعال صنفی معلمان، ابلاغ شد.

سارا سیاهپور، معلم و کنشگر صنفی فرهنگیان استان البرز، اولین بار در سال ۱۳۹۶ با شکایت سازمان اطلاعات سپاه البرز، به اتهام ‘تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی” احضار شد، در سال ۱۳۹۷ دو پرونده درشعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب و شعبه ۱۱۰ کرج تشکیل و به دلیل نقص پرونده، در سال ۱۳۹۸ مختومه اعلام گردید. این رای با اعتراض اطلاعات سپاه، مجدداً به جریان افتاد و در دادگاه تجدید نظر نیز، رای برائت صادر شد. 

بار دیگر، در تاریخ دوازدهم دی‌ماه ۱۴۰۱، پرونده جدیدی در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب استان تهران با ریاست قاسم صلواتی (قاضی صلواتی)  برگزار و در تاریخ بیست و ششم دی‌ماه ۱۴۰۱، به اتهام “اجماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت” به ۵ سال و با اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ ‌سال زندان محکوم گردید. این رای درتاریخ بیست و سوم اسفند‌ماه ۱۴۰۱، در دادگاه تجدیدنظر عیناً تایید گردید، اعاده‌ی دادرسی وی نیز که در شعبه‌ ۹ دیوان عالی کشور مطرح شد، آرای صادره را تایید نمود.

در ادامه‌ی فشار علیه این معلم، به دستور پلیس فتای استان البرز، حساب‌های بانکی سارا سیاهپور و خواهر ایشان در تاریخ سیزدهم اسفندماه ۱۴۰۲  مسدود و در تاریخ بیست و چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ تلفن شخصی ایشان قطع گردید.

کولبرنیوز

Next Post

بوکان؛ بازداشت پدر و خواهر «محمد حسن‌زاده» جانباخته قیام ژینا

س جولای 30 , 2024
روز سه‌شنبه نهم مردادماه ۱۴۰۳، نیروهای امنیتی بوکان، «احمد حسن‌زاده» و «سولماز حسن‌زاده»، پدر و خواهر جانباخته قیام ژینا «محمد حسن‌زاده» را بازداشت کردند. به گزارش کولبرنیوز نیروهای امنیتی رژیم در شهر بوکان، روز سه‌شنبه نهم مردادماه ۱۴۰۳، با هجوم به منزل «احمد حسن‌زاده»، وی و دختر ایشان «سولماز حسن‌زاده» […]
بازداشت پدر و خواهر محمد حسن‌زاده جانباخته قیام ژینا

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی