بیانیه مشترک سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، گروه اتحاد بازنشستگان و کارگران بازنشسته خوزستان در حمایت از پرستاران حق‌طلب!

5938356856332337734

موج تجمعات اعتراضی و اعتصابات پرستاران و کادر بهداشت و درمان در بیش از ده‌ها شهر و مناطق مختلف، به طرز بی‌سابقه و گسترش یابنده‌ای هم‌چنان در جریان است. پرستاران و کادر درمان که در بحرانی‌ترین مقاطع هم‌چون پاندومی کرونا نیز مدافع و در جهت حفظ سلامت جامعه از جان و دل به مردم محروم از همه امکانات و رها شده به حال خود، خدمات رسانی نمودند، اکنون ناگزیر برای معیشت و حفظ کیفیت کار و زندگی، راهی جز حق‌خواهی و حضور اعتراضی در خیابان نمی‌بینند. آن‌جا که در محیط‌کار شدت استثمار، تبعیض و ستم بی‌داد کرده و از پیامدهای دهشتباری هم‌چون فرسودگی جسم و روان، خودکشی‌های فزاینده، مهاجرت بی‌رویه نیروی ماهر پرستاری، چند شغله شدن تا رانندگی در اسنپ، به امری عادی تبدیل گردیده است! فشار شرایط کاری سخت و زیانبار با شیفت‌های طولانی، اضافه‌کار اجباری در ازای چندرغاز تحقیرآمیز (ساعتی ۲۰ تومان)، عدم اصلاح تعرفه‌گذاری عادلانه خدمات پرستاری، عدم پرداخت کارانه و سایرمعوقات و سطح پایین حقوق‌های حداقلی، هم‌چون کاردی بر استخوان نظام پرستاری جامعه فرود آورده است.  بخش بزرگی از پرستاران را زنان تشکیل می‌دهند که هم‌چون سایر عرصه‌ها تجربه هم‌زمان و خردکننده ستم و استثمار مضاعف را بر دوش دارند و بیشترین هدف اخراج‌سازی و قراردادی بودن (نیروهای شرکتی-نیروهای طرحی) به ویژه در مراکز درمانی خصوصی می‌باشند. تا ارتقا و بهبود شرایط معیشت شغلی و رفاه این بخش از زحمتکشان محقق نگردد، نظام درمان و سلامت جامعه که خود نیز کالایی گردیده، بیش از بیش جان مردم دردمند را به ورطه مرگ و نابودی سوق خواهد داد.
مطالبات و خواسته های جامعه پرستاری صرفاً پرداخت معوقات نیست!

پرستاران خواستار بهبود معیشت خود هستند: بهبود معیشت و رفاه از طریق قرارگرفتن فوق‌العاده خاص در احکام با ضریب مناسب، اصلاح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، بازگشت به کار نیروهای طرحی (دوران کرونا)، حذف اضافه‌کار اجباری و تصحیح حق‌الزحمه مربوط به اضافه کاری، اجرای بخشنامه رفاهیات و اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور.
بسیاری از این خواست‌های معیشتی، مزدی و رفاهی، خواست و مبارزه مشترک ما کارگران، معلمان، بازنشستگان و سایر مزدبگیران در مسیر حق خواهی‌مان است و تحقق آن‌ها در گرو فریاد مشترک و همبستگی همدلانه‌مان در اعتراض به سیاست‌های حاکم بر جامعه می‌باشد.

درود می‌فرستیم به شما هم‌سرنوشتان مصمم و خستگی‌ناپذیر که با تجمعات مستمر اعتراضی و اعتصابات خود، خیابان‌ها و محل کار را به رغم تمامی تهدیدها، حملات، بازداشت‌ها و سرکوبگری‌ها از آن خود ساخته‌اید. با شما اعلام همبستگی نموده و از مبارزه و فریادهای برحقتان حمایت می‌کنیم.

کارگر، معلم، پرستار، اتحاد اتحاد

چهارم شهریورماه ۱۴۰۳

– سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه
– کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری
– گروه اتحاد بازنشستگان
– کارگران بازنشسته خوزستان

کولبرنیوز

Next Post

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد قاطعانه از مطالبات و اعتراضات پرستاران در ایران پشتیبانی می‌کند!

د آگوست 26 , 2024
پرستاران امروز در بیش از ۵۰ مرکز پزشکی و بیمارستان‌ها با اعتراضات خود خواستار اجرای قانون تعرفه‌گذاری برای عدالت در پرداخت خدمات درمانی، حذف شرکت‌های پیمان‌کاری در بکارگیری در استخدام پرستار در قالب نیروهای شرکتی با شرایط بدتر و برخورداری از امنیت شغلی و جانی هستند. پرستاران با راه اندازی […]
5938356856332337796

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی