نهبندان؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ 

در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی و واژگونی خودرو سوختبر در شهرستان نهبندان، یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد.

IMG 6350

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع بلوچستان، روز ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳، در پی تعقیب و گریز یک خودروی سواری سوختبر در محور نهبندان به زاهدان که منجر به واژگون خودرو شد، یک سوختبر بلوچ بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

هویت این سوختبر جان باخته، «حبیب زاروزهی» ۲۰ ساله فرزند محمدولی اهل و ساکن روستای خواجه دوچاهی شهرستان نهبندان توسط حال وش احراز شده است.

به گفته منابع محلی: «روز ۲۰ خرداد ماه در پی تعقیب گریز یک خودرو سوختبر توسط نیروهای نظامی در محور نهبندان به زاهدان  راننده خود و بر اثر شدت جراحات واردهه جان خود را از دست داده است.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

آذربایجان غربی؛ جانباختن و مصدومیت ٢١٠ کارگر طی دو ماه گذشته در اثر حوادث ناشی از کار

چ ژوئن 26 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it طی دو ماه گذشته، جمعا ٢١٠ کارگر در استان آذربایجان غربی در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادە و مصدوم شدەاند. به گزارش کولبرنیوز، موسی ادیب فر، مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی، […]
IMG 6351

You May Like