کنفدراسیون سندیکایی کمیسیون‌های کارگری اسپانیا به حکم اعدام شریفه محمدی، فعال مستقل کارگری اعتراض کردند

photo 2024 07 25 12 40 44

کنفدراسیون سندیکایی کمیسیون‌های کارگری اسپانیا در نامه‌ای که دوم مردادماه ۱۴۰۳، صادر شده است به حکم اعدام شریفه محمدی، فعال مستقل کارگری اعتراض و با کارزار جهانی اعتراض علیه این حکم اعلام همبستگی کردند. این نامه خطاب به رضا زبیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و با امضا کریستینا فاثیابن لاکورته، دبیر بین‌الملل، همکاری و‌ مهاجرت کمیسیون‌های کارگری اسپانیا منتشر شده است.
در بخشی از این نامه آمده است: «ما کمیسیون‌های کارگری اسپانیا خود را با کارزار جهانی اعتراض علیه حکم اعدام شریفه محمدی، فعال کارگری ایرانی که در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ در شهر رشت واقع در شمال ایران دستگیر شد، همراه می‌کنیم.» این نامه در ادامه به سابقه فعالیت مدنی شریفه محمدی و زندگی‌نامه او و شرایطی که این فعال کارگری در طی بازداشت خود تجربه کرده است اشاره می‌کند.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: «در صحنه جهانی، بسیاری از ما سندیکاهای کشوری و بین‌المللی، و نیز عفو بین‌الملل مخالفت کامل خود را با این حکم اعلام کرده و لغو فوری آن را خواستاریم. ما، کمیسیون‌های کارگری، به‌همراه انجمن ایرانی طرفدار حقوق بشر در اسپانیا، با حرکت جهانی در جهت محکوم کردن این حکم هم‌صدا شده و مراتب نگرانی عمیق و هراس خود را از خطری که جان شریفه محمدی را تهدید می‌کند ابراز میداریم».
شریفه محمدی، فعال کارگری در زندان مرکزی رشت (لاکان) زندانی است. دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی هفت ماه پس از بازداشت شریفه محمدی، او را به «بغی» متهم کرد؛ اتهامی که در دادگاه بدوی به صدور حکم اعدام منجر شده است. شریفه محمدی، ۴۵ ساله، اهل میانه در آذربایجان شرقی و ساکن رشت، ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲ بازداشت و چند ماه را تا دی ماه همان سال در سلول انفرادی گذراند. او در دوران بازداشت برای اخذ اعتراف اجباری تحت فشارهای روحی و جسمی شدید و همچنین محروم شدن از حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده قرار گرفت.

کولبرنیوز

Next Post

کامیاران؛ احراز هویت دو تن دیگر از بازداشتیان مراسم خاکسپاری «اسماعیل کریمی»

پ جولای 25 , 2024
هویت دو تن دیگر از بازداشتیان مراسم خاکسپاری «اسماعیل کریمی»، فعال محیط زیست جانباخته برای کولبرنیوز به شرح «خلیل پرندک» و «یاسر نوری» احراز گردید. به گزارش کولبرنیوز روز گذشته سوم مردادماه ۱۴۰۳ نیروهای امنیتی رژیم در شهر کامیاران اقدام به بازداشت حداقل ده فعال محیط زیست شرکت کننده در […]
احراز هویت دو تن دیگر از بازداشتیان مراسم خاکسپاری اسماعیل کریمی

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی