فراخوان فوری درخواست یاری از تشکل‌ها، نهادهای کارگری و حقوق بشری در سراسر جهان برای حمایت از شریفه محمدی

photo 2024 07 21 14 05 56

به:
تشکل‌های کارگری، سندیکاها، اتحادیه‌ها، فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌های کارگری در سطح کشورها، منطقه‌ای و جهانی، نهادهای کارگری زیرمجموعه سازمان ملل منجمله سازمان جهانی کار (آی.ال.او) و نهادهای و سازمان‌های مدافع حقوق کارگران در سراسر جهان و تشکل های مستقل کارگری و صنفی در ایران.

به:
نهادهای حقوق بشری در سراسر جهان
رونوشت به: رسانه‌ها

بدین‌وسیله ما “کمپین دفاع از شریفه محمدی” که کمپینی متشکل از جمعی از اعضای خانواده شریفه است از همه شما درخواست مجدانه و رفیقانه داریم که برای آزادی شریفه محمدی دست به اقدامات فوری، ممکن و جدی بزنید.
شریفه محمدی کارگر و فعال کارگری مستقل و مدافع حقوق زنان در ایران است که اکنون در زندان لاکان در شهر رشت محبوس است و توسط شعبه یک دادگاه انقلاب رشت و صرفاً به دلیل فعالیت‌های اجتماعی و مدنی خود به اعدام محکوم شده است.
شریفه محمدی که مادر یک پسر ۱۲ ساله است، در دوره بازداشت تحت شکنجه قرار گرفته است تا به سناریوی نهادهای امنیتی تن بدهد، اما او در مقابل این فشارها و شکنجه‌ها مقاومت کرده است و از فعالیت کارگری و اجتماعی خود دفاع کرده است. بازجویان و امنیتی‌ها و دستگاه قضایی برای سرکوب شریفه و برای سرکوب هر نوع فعالیت مدنی و اجتماعی و نیز سرکوب فعالیت‌های در دفاع از حقوق کارگران و زنان طی یک پرونده‌سازی مضحک و دروغین، مدعی شده‌اند که یک تشکل مستقل کارگری که شریفه ۱۳ سال قبل عضو آن بوده مشغول فعالیت‌های مسلحانه علیه نظام و در ارتباط با یک سازمان سیاسی بوده است. ادعای مضحکی که توسط اعضای این تشکل مستقل کارگری و حتی طی نامه‌های ارسالی از درون زندان‌ها توسط فعالین کارگری زندانی (مانند رضا شهابی، ریحانه انصاری‌نژاد، حسن سعیدی، داوود رضوی و…) قویاً رد شده است.

دولت ایران که امضا کننده و متعهد به اجرای میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است، و مضافاً موظف است به مقاوله‌نامه‌های بنیادین سازمان جهانی کار (از جمله ۷۸ و ۹۷) که در آن‌ها حق عضویت در تشکل‌های کارگری تضمین شده احترام  بگذارد و باید دست از سرکوب کارگران، فعالین کارگری و تشکل‌های مستقل کارگری بردارد. اما می‌دانید که تعداد زیادی از فعالین کارگری و معلمان و نیز فعالین مدافع حقوق زنان توسط دولت ایران دستگیر، شکنجه و به حبس‌های طولانی محکوم می‌شوند و برخی حتی به اعدام محکوم می‌شوند.

شریفه محمدی که ۱۳ سال قبل عضو “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری” و صرفاً مشغول دفاع از حقوق کارگران بوده است اکنون محکوم به اعدام شده است. به همین علت ما از همه شما درخواست می‌کنیم در راستای لغو حکم اعدام شریفه و برای آزادی بی‌قید و شرط او از هر امکان و تلاشی دریغ نکنید.

به طور مشخص از شما درخواست می‌کنیم که یکی از این اقدامات پیشنهادی زیر یا در صورت امکان مجموعه‌ای از آن‌ها را در دستور کار خود قرار دهید:

۱- همانند بسیاری از تشکل‌ها و نهادهایی که در ایران و سراسر جهان تاکنون به این کار دست زده‌اند، از شما می‌خواهيم که با صدور بیانیه‌های حمایتیِ عمومی از شریفه محمدی، مراتب اعتراض خود را به مقامات دولت ایران اعلام کنید و خواهان لغو فوری حکم اعدام و آزادی بی‌قید و شرط شریفه شوید.

۲- از شما می‌خواهيم که به کمپین دفاع از شریفه یاری برسانید که گزارشی از موارد نقض حقوق بشر و نقض حقوق شهروندان در زمینه حق عضویت در تشکلات مستقل کارگری، که توسط دولت ایران علیه شریفه اعمال شده را در مجامع بین‌المللی ثبت و در این راستا شکایت‌های رسمی علیه دولت ایران ثبت و پیگیری کنیم. به طور مشخص شکایاتی نزد ارگان‌های حقوق بشری سازمان ملل و نزد سازمان جهانی کار در کمیسیون مربوط به تخلفات دولت‌ها در رابطه با تشکلات کارگری (پیش‌تر و در سال ۲۰۰۶ در این کمیسیون شکایتی به شماره پرونده ۲۵۰۸ علیه دولت ایران گشوده شد).

مضافاً:

  • شما را دعوت می‌کنیم که چنان‌چه نیازی به اطلاعات درباره وضعیت و پرونده شریفه محمدی دارید با ما تماس بگیرید.
  • از شما می‌خواهيم که در صورت تمایل با ما تماس بگیرید تا شما را به جلسه‌ای آنلاین برای بررسی نحوه اقدامات سراسری و جهانی برای لغو حکم اعدام شریفه و آزادی فوری‌اش دعوت کنیم. منجمله می‌خواهيم با همکاری با شما اقدام به برگزاری یک “روز اقدام جهانی برای آزادی شریفه” کنیم.

چشم به راه اقدامات شما عزیزان هستیم و منتظریم که در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا شرکت در جلسه هماهنگی برای اقدامات مشترک جهانی با ما تماس بگیرید.

قدرت و دارایی ما همبستگی و اتحاد همه ماست.
با احترام
کمپین دفاع از شریفه محمدی
شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳

ایمیل ما: sharifeh.campaign@gmail.com

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ جانباختن «ریبوار رشیدی» کاسبکار مجروح شده بر اثر شدت جراحات وارده

ی جولای 21 , 2024
روز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳، «ریبوار رشیدی» کاسبکاری که بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم در مرز بانه زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات در یکی از مراکز درمانی سنندج جانباخت. به گزارش کولبرنیوز «ریبوار رشیدی» در حالی امروز بر اثر شدت جراحات ناشی از تیراندازی نیروهای نظامی […]
رشیدی کاسبکار

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی