گزارشی از ملاقات با معلمین بازداشتی شعبان محمدی، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه

صبح روز پنجشنبه ۳۰ تیرماه، خانوادە ی سه معلم بازداشتی شعبان محمدی، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه (که کماکان در بند امنیتی زندان اوین محبوسند و به بند عمومی منتقل نشده اند)، توانستند با این معلمان دربند ملاقاتی کابینی و غیرحضوری داشته باشند. این دومین ملاقات این سه معلم دربند با خانواده هایشان در طول حدود سه ماه بازداشت آنان است.

photo 2022 06 12 16 22 41

شعبان محمدی، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه مانند همیشه محکم و دارای وضعیت روحی بسیار خوبی بودند و هر سه تاکید داشتند که تمام فعالیت های آنان برحق، صنفی و در راستای مقابله با خصوصی سازی آموزش و حق بدیهی آموزش رایگان، عدالت اجتماعی برای دانش‎آموزان و حفظ کرامت و حقوق معلم در جامعە بودە است.

اسکندر لطفی، از پروسه ی رسیدگی به پرونده به شدت ابراز نارضایتی کردە بود. وی همچنین خاطر نشان کردە بود کە اگر این پروسه همچنان نامشخص و غیرقانونی پیش برود، مجددا به اعتصاب غذا دست خواهد زد.

شنیدن خبر حمایت تمام قد جامعە فرهنگیان و سایر فعالان و عموم مردم از فعالین معلم بازداشتی، خوشحالی و قوت قلب زایدالوصفی برای آنان ایجاد کرد از تمامی افرادی در این مدت از آنها حمایت می کنند تشکر و قدردانی نمودند.

با وجود کنترل و نظارت شدید نیروهای امنیتی درحین این ملاقات، شعبان، اسکندر و‌ مسعود توانستد همدیگر را ملاقات و با هم صحبتی بسیار کوتاه داشته باشند.

لازم به ذکر است که شعبان محمدی، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه حدود ده روز پیش از سلول انفرادی به سلول های چندنفره در بند ۲۰۹ انتقال داده شده اند.

تهیە گزارش سعید امانی

سعید امانی

Next Post

کشته شدن یک مزدور سپاهی در سروآباد

پ جولای 21 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it یک مزدور سپاهی در سروآباد توسط نیروهای مسلح ناشناس کشته شد. بنابه گزارش های رسیده بامداد روز پنجشنبه ٣٠ تیرماه ١٤٠١ یک مزدور سپاهی باهویت “قهرمان شهیدی” ٦٠ ساله در روستای “سووره توو” از توابع سروآباد در استان […]

You May Like