حکم اعدام شریفه محمدی نقض شد، اما مبارزه ما تا آزادی بی‌قید و شرط او ادامه دارد!

2024 10 12 10.52.04

به اطلاع عموم می‌رسانیم که حکم اعدام شریفه محمدی در دیوان عالی کشور نقض/شکسته شد. ما به عنوان کمپین دفاع از شریفه محمدی ضمن استقبال از این رای دیوان عالی کشور، قاطعانه اعلام می‌کنیم که خواهان تبرئه شریفه محمدی از تمامی اتهامات و آزادی بی‌قید و شرط او هستیم.

ما تاکید می‌کنیم که شکسته شدن حکم اعدام شریفه محصول یاری و همراهی همه عزیزانی بوده است که در این مدت ما و اعضای خانواده شریفه را همراهی کرده‌اند. ما اعضای کمپین دفاع از شریفه محمدی ضمن تشکر از وکلای شریفه، از تشکلات کارگری، معلمان، صنفی، دانشجویی، بازنشستگان در ایران و جهان و تمامی نهادهای حقوق بشری و رسانه‌ها، فعالان عرصه‌های مختلف و همه افراد حقیقی و حقوقی و وجدان‌های بیداری که به صورت مستمر ما را در این مسیر همراهی کردند قدردانی می‌کنیم. 

به باور ما نقض حکم اعدام شریفه، علاوه بر مقاومت، هشیاری و شجاعت شریفه، محصول مبارزه دسته جمعی همه ما و یک پیروزی برای جنبش‌های اجتماعی و نشانی از این است که اتحاد ما می‌تواند رمز موفقیت ما باشد.

ما به عنوان کمپین دفاع از شریفه محمدی نمی‌توانیم خشم خود را از این‌که کماکان شریفه زندانی است پنهان کنیم. ما با مرگ گرفتن به تب راضی نخواهیم شد و این‌که حکم اعدام شریفه را نقض کرده‌اند باعث نمی‌شود که از ظلم و ستم و آزار و اذیتی که بر شریفه، فرزندش، مادرش، همسرش، تمامی خانواده‌اش و ما اعضای کمپین، وارد کرده‌اند چشم‌پوشی کینم. ما تا لحظه‌ای که شریفه را بی‌قید و شرط آزاد نکنند، حسی از جنس شادی نخواهیم داشت و مستمراً، صریحاً و قاطع به مبارزه و سازماندهی برای آزادی شریفه ادامه خواهیم داد. همان‌طورکه پیش‌تر اعلام کردیم در کنار سایر فعالیت‌های خود، در ارتباط با شکنجه شریفه و نیز نقض حقوق بنیادین او درباره تشکل و آزادی بیان، شکایات و پرونده‌هایی را علیه دولت ایران در مجامع بین‌المللی طرح کرده‌ایم و پیگیری خواهیم کرد.

انتظار می‌رود که پس از ارسال پرونده به شعبه هم عرض، این شعبه با رد تمام اتهامات واهی وارده بر شریفه هر چه سریع‌تر حکم به آزادی شریفه دهد. در آن‌صورت هم باز ما خواهان این هستیم که بازپرس صادر کننده کیفرخواست و دادستانی که آن‌را تایید کرده است، قضات صادر کننده رای بدوی، ادارات اطلاعات رشت و سنندج که شریفه را تحت فشار و شکنجه قرار داده‌اند مورد پیگیری قرار گرفته و تاوان اقدامات ضدانسانی و ظالمانه خود را پس دهند. ما تاکید می‌کنیم که با انرژی مضاعف و پشتیبانی همه حامیان کمپین و کنشگران زن، کارگری، اجتماعی و حقوق بشری، به تلاش خود برای احیای حقوق شریفه ادامه می‌دهیم و از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد. 

کمپین دفاع از شریفه محمدی

بیست‌و‌یکم مهرماه ۱۴۰۳

کولبرنیوز

Next Post

سخنی به مناسبت روز جهانی دختر

ش اکتبر 12 , 2024
روز جمعه یازدهم اکتبر، برابر با بیستم مهرماه، روز جهانی دختران کودک، یا دختر بچه‌ها بود. بر اساس جدیدترین تحقیقاتی که از سوی یونیسف در ۱۲۰ کشور صورت گرفته است، از هر هشت دختر در جهان، یک دختر قبل از ۱۸ سالگی مورد شدیدترین خشونت و آزار جنسی قرار گرفته […]
2024 10 12 16.19.34

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی