بانه؛ زخمی شدن یک کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

در پی تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مناطق مرزی بانه، یک کولبر به شدت زخمی شد.

زخمی شدن یک کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ١٧ مهرماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در منطقه مرزی بانه، اقدام به تیراندازی مستقیم به‌سوی کولبران کردند که در پی آن یک کولبر از ناحیه شکم به‌شدت زخمی شد.
هویت کولبر زخمی شده «شاخوان مشهوری» اهل روستای کندسوره از توابع بانه گزارش شده شده است.
این کولبر بر اثر شدت جراحات وارده جهت مداوا به بیمارستانی در سنندج انتقال داده شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳، جمعا ۱۴۲ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعا ۳۶ کولبر معادل (۲۵٪) کشته و ۱۰۶ کولبر معادل (۷۵٪) زخمی شدند. از مجموع ۱۴۲ کولبر که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ کشته و زخمی شده‌اند، جمعا ۱۲۴ مورد معادل (٪۸۷) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است. از مجموع ۱۴۲ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۱۰ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با همان بازه زمانی در سال ۱۴۰۲ ما شاهد افزایش ۶۷٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ محکومیت «ادریس کارساز» به سه سال حبس

چ اکتبر 9 , 2024
«ادریس کارساز» شهروند اهل اشنویه، با حکم دادگاه رژیم، به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز دادگاه انقلاب اشنویه طی حکمی «ادریس کارساز» شهروند ۴۷ ساله اهل این شهر را به اتهام «عضویت و همکاری با یکی از احزاب کورد اپوزسیون رژیم» به سه سال حبس تعزیزی […]
ادریس کارساز

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی