مادر شریفه محمدی در شرایط فشارهای روحی-روانی ناشی از حبس شریفه دچار وخامت جسمی و در بیمارستان بستری شد. شریفه محمدی در زندان لاکان رشت دچار فشار روحی و اذیت مضاعف از بابت بستری شدن مادرش شده است.مادر شریفه محمدی در شرایط فشارهای روحی-روانی ناشی از حبس شریفه دچار وخامت جسمی و در بیمارستان بستری شد.

2024 08 26 09.47.59

بر اساس گزارش‌های دریافتی، باخبر شدیم که متاسفانه در روزهای گذشته، مادر زجرکشیده‌ی شریفه محمدی تحت فشارها و نگرانی‌ها از وضعیت دخترش دچار عارضه قلبی شده و به بیمارستان منتقل و مدت چند روز بستری شده است.

مادر شریفه که هنوز از حکم اعدام شریفه باخبرش نکرده‌اند، نزدیک یکسال است که غم اسارت دختر بی‌گناهش را دارد و آرامش روز و خواب شب از او سلب شده و تحت فشارهای روحی و روانی بسیار شدیدی بوده است. خانم “صغری حسینی” (مادر زجرکشیده‌ی شریفه محمدی) پیشتر در پیامی ویدئویی گفته بود که دیگر تاب دوری از شریفه را ندارد و از غم بلاتکلیفی و دوری و محبوس بودن دخترش شبها خواب ندارد. این مادر زجرکشیده هنوز خبر ندارد که قاضی مرگ چه حکمی برای دخترش صادر کرده است. قلب زخم خورده‌اش تحمل نگرانی از سلامت دخترش و غم نوه‌ی دوازده ساله‌ش که ماه‌هاست از مادرش دور است را نداشته و دست آخر، تحت شرایطی که این شکنجه‌های غیرمستقیم را بر او وارد کرده‌اند، بیماری‌های پیشینش به شکلی قوی‌تر سربرآورده است و او را روانه بیمارستان و به مدت چند روز بستری کرده است. 

مضافاً شریفه محمدی نیز در اثر شنیدن خبر بیماری ناگهانی مادرش دچار نگرانی و وضع وخیم روحی شده است. شریفه محمدی فعال مستقل کارگری و مدافع حقوق زنان که توسط دادگاه انقلاب رشت به اعدام محکوم شده اکنون دهمین ماه اسارت خود را به جرم انسان بودن و دفاع از حقوق هم‌نوعان خود، در زندان لاکان رشت می‌گذراند. در این شرایط بلاتکلیفی و اسارت و دوری از فرزند دوزاده ساله و خانواده‌اش، با شنیدن خبر وخامت حال مادرش اضطراب و نگرانی او دو چندان شده است. 

ما به عنوان کمپین دفاع از شریفه محمدی اعلام می‌کنیم که حکم اعدام صادره علیه شریفه که بدون در نظر گرفتن شواهد و دفاعیات شریفه و وکلایش و تحت نفوذ نهادهای امنیتی صادر شده، به عنوان یک بی‌عدالتی آشکار شناخته می‌شود و قاضی درویش گفتار مسئول پیامدهای ناشی از این حکم ظالمانه و قرون وسطایی، منجمله آزار و اذیت و فشار روحی و روانی که بر خانواده شریفه محمدی وارد کرده است دانسته می‌شود.

این بی‌عدالتی به حدی روشن و واضح است که موج خروشانی از اعتراضات علیه این حکم را برانگیخته و حتی مقامات ارشد سازمان ملل متحد با کسب اطمینان از موارد نقض حقوق بشر در پرونده شریفه نامه اعتراضی به دولت ج.ا.ایران نوشته و خواستار لغو حکم اعدام و آزادی فوری شریفه شده‌‌اند. 

شریفه محمدی پس از ده ماه تحمل حبس و شکنجه و نگرانی در انتظار رای دیوان عالی کشور است به امید این که  دیوان با در نظر گرفتن دفاعیات او و وکلایش و ایرادات حکم صادر شده، این بی‌عدالتی را جبران کرده و حق زندگی و آزادی را به او برگرداند.

ما متعاقباً اخبار مربوط به وضعیت جسمی مادر شریفه محمدی را به اطلاع خواهیم رساند.

کمپین دفاع از شریفه محمدی

یکشنبه ۲۵ اوت ۲۰۲۴

چهارم شهریورماه ۱۴۰۳

کولبرنیوز

Next Post

بیانیه مشترک سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، گروه اتحاد بازنشستگان و کارگران بازنشسته خوزستان در حمایت از پرستاران حق‌طلب!

د آگوست 26 , 2024
موج تجمعات اعتراضی و اعتصابات پرستاران و کادر بهداشت و درمان در بیش از ده‌ها شهر و مناطق مختلف، به طرز بی‌سابقه و گسترش یابنده‌ای هم‌چنان در جریان است. پرستاران و کادر درمان که در بحرانی‌ترین مقاطع هم‌چون پاندومی کرونا نیز مدافع و در جهت حفظ سلامت جامعه از جان […]
5938356856332337734

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی