حمایت بزرگترین اتحادیه سراسری کارگری هلند (FNV)  از آزادی شریفه محمدی و درخواست لغو حکم اعدام در نامه‌ای خطاب به پزشکیان

بزرگترین اتحادیه سراسری کارگری هلند FNV از آزادی شریفه محمدی و درخواست لغو حکم اعدام در نامه‌ای خطاب به پزشکیان

جناب آقای رئیس‌جمهور  پزشکیان:
از طرف اتحادیه ملی کارگری هلند، FNV، که با بیش از یک میلیون عضو بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری در هلند است، مایلیم نگرانی خود را درباره نقض حقوق کارگران در ایران به شما اعلام کنیم. این مسئله به خصوص در مورد فعال حقوق کارگران ایرانی، شریفه محمدی، صدق می‌کند. در تاریخ چهارم ژوئیه شریفه محمدی به اعدام محکوم شد. تنها “جرم” او دفاع از حقوق مدنی و کمک به تأسیس سازمان‌های کارگری مستقل بود. او از تاریخ پنجم دسامبر ٢۰٢٣، در زندان به سر می‌برد و از آن زمان به طرق مختلف مورد بد‌رفتاری قرار گرفته است. بنا به اطلاعات ما، او به مدت چندین ماه در سلول انفرادی نگهداری شده، از دیدار با خانواده‌اش به ویژه فرزندش، محروم شده و قربانی شکنجه بوده است.
مایلیم از شما درخواست کنیم که: 

  • حکم اعدام شریفه محمدی لغو و او فوراً بدون قید و شرط آزاد شود، زیرا او زندانی وجدانی است که تنها به خاطر استفاده‌ی مسالمت‌آمیز از حقوق خود برای حق ایجاد تشکل و آزادی بیان و حقوق کارگری زندانی شده است.
  • در طول مدت بازداشت، او از شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها محافظت شود.
     – ادعاهای او مبنی بر شکنجه مورد تحقیق قرار گیرد و مسئولین آن در دادگاه‌های عادلانه به عدالت سپرده شوند.
  • حقوق کارگران برای تشکل و پیوستن به اتحادیه‌های کارگری مستقل مورد انتخاب خود، مطابق با کنوانسیون‌های اصلی سازمان بین‌المللی کار و تعهدات ایران تحت میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تضمین شود.

با احترام،
پترا بولستر عضو هیئت ملی و دبیر بین‌المللی FNV،هلند
نائب رئیس ETUC
نائب رئیس ITUC

کولبرنیوز

Next Post

بردگان که در جلو چشمان دولت‌ها، به بردگی کشیده می‌شوند

چ جولای 31 , 2024
طبق تقویم سازمان ملل متحد نهم مرداد برابر با ۳۰ام جولای «روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان» است. سازمان مذکور این روز را در سال ۲۰۱۳ جهت آگاهی‌بخشی نسبت به فاجعه قاچاق انسان و مبارزه علیه آن در تقویم خود وارد کرد. بنا به گزارش سالانه آن سازمان بیش از […]
Picsart 24 07 31 11 11 34 689

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی