راسک؛ جانباختن یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو

یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو و جراحات ناشی از آن در شهرستان راسک جان خود را از دست داد.

یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو

به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، روز پنجشنبه ٢١ تیرماه ۱۴۰۳، یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی جان خود را از دست داد.

هویت این سوختبر بلوچ “احسان بهرامزهی نضرت” ٢٣ ساله فرزند ملک محمد، اهل روستای دیمَگان شهرستان سرباز عنوان شده است.

گفته می‌شود که این شهروند با خودروی لندکروز در حال تردد بوده که دچار سانحه شده است.

بر اثر واژگونی خودرو، احسان در داخل خودرو گیر کرده و به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است و پیکر وی توسط مردم محلی از خودرو خارج شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آورده‌اند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

بیانیه کلکتیو سندیکایی فرانسه در اعتراض به حکم اعدام شریفه محمدی

ج جولای 12 , 2024
در ۴ ژوئیه، شریفه محمدی به اعدام محکوم شد. تنها “جرم” او دفاع از حقوق شهروندی و هم چنین کمک برای ایجاد تشکل های کارگری مستقل از حکومت حدود ده سال پیش بوده است.شریفه محمدی از ۵ دسامبر ۲۰۲۳ پشت میله های زندان است، از آن زمان او مورد بد […]
محمدی فرانسه

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی