کامیاران؛ انتقال سیوان ابراهیمی جهت تحمل حبس به زندان سنندج

سیوان ابراهیمی،مدرس زبان کوردی و عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی–اجتماعی «نوژین» جهت تحمل دوران حبس خود بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد.

2024 07 04 20.54.55

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۳، سیوان ابراهیمی مدرس زبان کوردی و عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی–اجتماعی «نوژین» پس از احضار جهت اجرای حکم هشت ماه حبس خود، بازداشت و به زندان سنندج منتقل شده است.

تاریخ چهارم تیرماه ۱۴۰۳، وی پس از تحمل پنج ماه و بیست و پنج روز حبس از بابت بخش دیگری از پرونده خود، از زندان سنندج آزاد شد. وی در تاریخ نهم دی‌‌ماه ۱۴۰۲، بازداشت و به زندان سنندج منتقل شده بود.

پیش‌تر در آذرماه ۱۴۰۲، شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی محمد کرمی، آقای ابراهیمی را از بابت اتهام “تشکیل گروه و دسته‌ جات به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به ده سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال زندان، مجموعاً یازده سال حبس تعزیری محکوم کرده بود. نهایتاً این شهروند در دادگاه تجدیدنظر از اتهام “تشکیل گروه و دسته‌ جات به قصد بر هم زدن امنیت کشور” تبرئه شد و محکومیت یکسال حبس وی به هشت ماه حبس کاهش پیدا کرد.

در تاریخ دوازدهم آبان‌ماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سیوان ابراهیمی در مرجع قضایی مذکور برگزار شده بود.

وی در خصوص بخش دیگری از پرونده خود، در شهریورماه سال ۱۴۰۲ توسط دادگاه کیفری سنندج به یک سال حبس در تبعید و تحمل چهل ضربه شلاق محکوم شد. چندی بعد، حکم حبس و شلاق این شهروند توسط شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان کوردستان تأیید و حکم تبعید وی به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه لغو شده بود.

سیوان ابراهیمی، مدرس زبان کوردی عضو انجمن فرهنگی نوژین و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، مورخ ۲۸ دی‌ماه سال ۱۴۰۱، برای دومین بار توسط نیروهای امنیتی در کامیاران بازداشت و نهایتاً در بهمن‌ماه همان سال با تودیع وثیقه آزاد شد.

Next Post

سردشت‌؛ زخمی شدن یک کودک کولبر ١۵ ساله با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

ج جولای 5 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک کودک کولبر ١۵ ساله اهل شهر سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی «گوره‌شیر» این شهر به شدت زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه ١٣ تیرماه ١۴٠۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی «گوره‌شیر» سردشت گروهی از کولبران را […]
472AF317 317B 4A84 9A7D E6581B825D97
Telegram Channel