تهران؛ محمود صالحی یکی از رهبران جنبش کارگری عمل پیوند رگ انجام داد

روز شنبه نهم تیرماه ۱۴۰۳، «محمود صالحی» یکی از رهبران شناخته‌شده جنبش کارگری در بیمارستان سینا تهران، “عمل پیوند رگ مصنوعی” را به صورت موفقیت‌آمیز پشت سر گذاشت.

صالحی عمل پیوند رگ

به گزارش کولبرنیوز «محمود صالحی» یکی از رهبران شناخته‌شده جنبش کارگری در حالی عمل “پیوند رگ مصنوعی” را به صورت موفقیت‌آمیز پشت سر گذاشت که به دلیل شرایط بد حبس و بازداشت‌های غیرقانونی با مشکلات عدیده‌ی سلامتی از جمله “مشکلات کلیوی” روبرو شده است.

آقای صالحی از زمان به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی تاکنون، حداقل ١٩ بار با اتهامات مختلفی بازداشت شده و مجموعا ٨ سال را در زندان‌های رژیم گذرانده است.
این فعال کارگری، در دوره بازداشت غیرقانونی‌اش در سال ١٣٧٧ در سلول‌های انفرادی اطلاعات سقز دچار سرمازدگی شدید شد و به علت اعتصاب‌ غذا در اعتراض به این اقدام غیرقانونی، کلیه‌هایش آسیب جدی دید و مدتی پس از آن کلیه‌هایش خون‌ریزی کرد و کار او را به دیالیز دارویی کشاند.

اما پس از بازداشت دوباره در ٨ اردیبهشت ۱۳۹۴، علی‌رغم هشدار مکرر به بازجوها و بازپرس پرونده در رابطه با وخامت وضعیت سلامتی کلیه‌های او، داروهایش قطع شد. قطعی دارو منجر شد که همان شب، هر دو کلیه‌اش را از دست بدهد. آقای صالحی از آن‌زمان تا اکنون، دو روز در هفته و هر بار به مدت چهار ساعت همودیالیز می‌شود.
«کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار» (س اف دِ تِ)، «کنفدراسیون عمومی کار» (س ژِ تِ)، «فدراسیون سندیکایی متحد» (اِف اِس او – فرهنگیان)، «اتحادیه سندیکایی برای همبستگی» (سولیدر) و «اتحادیه ملی سندیکاهای مستقل» (اونسا) با انتشار بیانیه‌ای مشترک به صدور حکم زندان برای «محمود صالحی» و «عثمان اسماعیلی» رهبران و چهره‌های سرشناس جنبش کارگری اعتراض کرده و خواستار آزادی آنان از زندان سقز شدند.

همچنین در ادامه فشار به فعالین و رهبران جنبش کارگری، «عثمان اسماعیلی» نیز با کارشکنی مسئولان از رسیدگی پزشکی محروم مانده بود.
صبح روز جمعه اول تیرماه ۱۴۰۳، به دلیل شدت یافتن بیماری فتق، در کلینیک جراحی کردستان واقع در شهر مهاباد بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت. بنا به گفته پزشک معالج این فعال کارگری، عمل جراحی او موفقیت‌آمیز بوده، اما برای بهبودی کامل و وضعیت عمومی سلامتی وی، باید به مدت دو هفته در فضایی بهداشتی، آرام و فارغ از تنش استراحت کند.

این در حالی است که عثمان اسماعیلی علاوه بر بیماری فتق، هم‌چنین دچار تنگی کانال نخاع نیز می‌باشد و بنا به نظر پزشک متخصص «پزشکی قانونی سنندج» باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. در پی موافقت مسئولین مربوطه با مرخصی استعلاجی عثمان اسماعیلی در پنجم خردادماه سال جاری، این فعال کارگری شناخته‌شده به دلیل مشکل قلبی و عروقی روز یکشنبه ۱۳ خردادماه سال جاری، در «بیمارستان توحید سنندج» تحت عمل آنژیوپلاستی قرار گرفت.

کولبرنیوز

Next Post

نیکشهر؛ جان باختن یک کودک بلوچ در پی غرق شدن در یک رودخانه

ی ژوئن 30 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it یک کودک بلوچ در حین بازی در نزدیکی رودخانه در روستای کوردپ در شهرستان نیکشهر به داخل رودخانه افتاده و جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، روز گذشته شنبه ۹ تیرماه […]
IMG 6435

You May Like