غرق شدن قایق پناهجویان در سواحل ایتالیا؛ جانباختن و مفقود شدن ده‌ها پناهجو

در پی غرق شدن دو قایق حامل پناه‌جویان در سواحل جنوبی ایتالیا دست کم ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر نیز ناپدید شدند.

رویا محی‌الدینی، یکی از معدود بازماندگان قایق غرق‌شده پناهجویان در نزدیکی سواحل ایتالیا می‌گوید گروهی از همسفرانش در زمان واژگون‌شدن قایق غرق شدند و بسیاری نیز پس از چند روز بر اثر گرسنگی، تشنگی و شوک روانی جان خود را از دست دادند.

گارد ساحلی ایتالیا روز دوشنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ از ناپدید شدن ۶۴ نفر در آب‌های نزدیک به جزیره لامپدوزا خبر داده بود.

براساس روایت بازماندگان، این قایق پناهجویان سه روز پس از آغاز سفر از بودروم روز پنجشنبه هفته گذشته، ۲۴ خرداد با حادثه مواجه شد. سازمان امداد و نجات غیردولتی آلمانی «نجات قایق‌ها/ResQShips» اعلام کرد روز دوشنبه و پس از آگاهی از بروز حادثه به کمک این قایق شتافت.

گارد ساحلی ایتالیا در ابتدا ۶ جسد را پیدا کرده، اما بازماندگان می‌گویند بیش از ۶۰ نفر مفقود شده‌اند که شامل بیش از ۲۰ کودک هستند. شماری از بستگان قربانیان می‌گویند بسیاری از جان‌باختگان کورد و ایرانی بودند.

گزارشات دیگر اما حاکی از آن است تنها ۱۲ نفر از سرنشینان این قایق که یکی از آن‌ها بعداً جان خود را از دست داده است، نجات بافته‌‌ و اکنون در مراکز درمانی ایتالیا تحت مداوا قرار دارند.

کولبرنیوز

Next Post

بوکان؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

ج ژوئن 21 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it اسماعیل پورعبدالله، شهروند ساکن بوکان توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد. هویت این شهروند، «اسماعیل پورعبدالله» اهل بوکان می‌باشد.  […]
2024 06 21 12.18.54

You May Like