به مناسبت سومین سالگرد جانباختن رفیق فرهاد شعبانی 

2024 06 19 08.19.58

امروز چهارشنبه ۳٠ خردادماه ١۴٠۳ سومین سالگرد جانباختن رفیق «فرهاد شعبانی» از اعضای هیات مدیره کولبرنیوز است. رفیق فرهاد پس از نزدیک به سه ماه دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری سرطان معده، متاسفانه سه سال پیش در چنین روزی جان‌باختند. کاک فرهاد طی چهار سال کار و فعالیت مشترک با ما در کولبرنیوز، تنها رفیق و همکارمان نبود، او برای ما الگوی پایداری و وفادار بودن به آرمان‌های انقلابی‌مان در راه رهایی کولبران، کارگران و مردم ستمدیده کوردستان از زیر یوغ نظام سرکوب‌گر جمهوری اسلامی بود.

کاک فرهاد از همان ماه‌های اول سر کار آمدن جمهوری اسلامی تا زمان جانباختنش به عنوان پیشمرگ در صفوف کومه‌له و جنبش انقلابی کوردستان و در راه رهایی طبقه کارگر و مردم ستمدیده کوردستان صادقانه و خالصانه جان‌فدایی و مبارزه کرد. کوه‌های مناطق جنوب کوردستان از هورامان، مریوان، کامیاران و سنندج گرفته تا دیواندره و سقز و مردم روستاهای این مناطق گواه و شاهد ۴۲ سال فداکاری و رشادت این رفیق و هم‌رزم‌مان بوده و هستند. 

در جریان حمله داعش و گروه‌های تروریستی به روژئاوا، کاک فرهاد جزو اولین کسانی بود که در یک ماموریت تشکیلاتی عازم کوبانی و قامیشلو شد. رفتن به روژئاوا برای او تداعی‌گر ایام جوانی و مبارزه و مقاومت قهرمانانه مردم سنندج علیه رژیم تازه به قدرت رسیده جمهوری اسلامی در جریان نوروز خونین سنندج و فداکاری‌های مردم انقلابی روژهلات کوردستان بود.

متاسفانه رفیق فرهاد پس از چند ماه دست‌وپنجه نرم کردن با مرگ، سرانجام سه سال پیش در چنین روزی، کولبران، کارگران و مردم ستمدیده کوردستان را برای همیشه ترک کرد. یاد و خاطر این رفیق تا همیشه و برای همیشه در ذهن و دلهایمان خواهد ماند. 

بدرود رفیق! 

راهی نجیبانه برگزیدید! 

هیات مدیره کولبرنیوز

کولبرنیوز

Next Post

سرنوشت دردناک  پناهجویان سند رسوایی دولت‌ها و سرمایه‌داران

چ ژوئن 19 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it Email در آستانه روز جهانی پناهندگان بار دیگر شاهد فاجعه دیگر از غرق شدن پناهجویان در آب‌های مدیترانه هستیم. مقامات گارد ساحلی ایتالیا و آژانس‌های سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کردند که دوقایق پر از پناهجویان در دو […]
2024 06 19 10.46.32

You May Like