پیرانشهر؛ تبدیل محکومیت اسماعیل نبی‌زاده به رای باز

محکومیت حبس اسماعیل نبی‌زاده شهروند اهل شهر پیرانشهر و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ به رای باز تبدیل شد.

2024 06 17 12.11.28

به گزارش کولبرنیوز طی چند روز گذشته محکومیت حبس اسماعیل نبی‌زاده از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در پیرانشهر از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به رای باز تبدیل شده است. بر اساس این گزارش، پس از حدوداً یک سال و نُه ماه حبس، نهایتاً با با درخواست رای باز این زندانی سیاسی موافقت شده و باقیمانده حبس او به رای باز تبدیل شده است. به گفته منابع موثق با تودیع وثیقه پنج میلیارد تومانی با درخواست رای باز این زندانی سیاسی موافقت شده است.

روز پنج‌شنبه سی و یکم شهریورماه ١۴٠١، اسماعیل نبی‌زاده بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شده بود. نهایتاً پس از پایان مراحل بازجویی به زندان نقده و سپس توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی «اجاقلو» به اتهام «عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون ایران» به پنج سال حبس محکوم شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

بروکسل؛ وضعیت «قرمز» کارگران و معلمان ایران در گزارش کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌ها

د ژوئن 17 , 2024
کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌ها، در آخرین گزارش سالانه خود وضعیت کارگران و معلمان ایران را «قرمز» اعلام کرد. به گزارش کولبرنیوز، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌ها در گزارش سالانه خود که روز پنجشنبه ٢۴ خردادماه ١۴٠٣ منتشر شد، وضعیت فعالیت صنفی کارگران و معلمان ایران را هم‌چنان «قرمز» ارزیابی کرد. این به معنای […]
2024 06 17 12.27.11

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی