دشتیاری؛ جانباختن یک کودک بلوچ بر اثر سقوط در گودال آب

هلینا جدگال کودک خردسال بلوچ بر اثر سقوط به داخل هوتگ در بخش پیرسهراب شهرستان دشتیاری جانش را از دست داد.

2024 06 16 10.54.29

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ٢۶ خردادماه ١۴٠٣، یک کودک بلوچ بر اثر سقوط به داخل یک هوتگ در روستای کوه دیم از توابع بخش پیرسهراب شهرستان دشتیاری غرق شد و جان خود را از دست داد. هویت این کودک بلوچ «هلینا جدگال» فرزند منصور و اهل روستای بنارو غلام محمد بازار شهرستان دشتیاری می‌باشد.

بر اساس این گزارش این کودک در اطراف هوتگ در حال بازی بوده که به داخل آب آن سقوط کرده و جان خود را از دست داده است.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.

هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢۰٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

مبادله زندانیان یا معامله کثیف جمهوری اسلامی و دولت سوئد؟

ی ژوئن 16 , 2024
مبادلە زندانیان یا معاملە کثیف جمهوری اسلامی و دولت سوئد؟ روز شنبە ۱۵ ژوئن ٢٠٢۴، نخست وزیر سوئد «اولف یالمار کریسترسون» (از حزب راست مودرات)، طی بیانیەای خبر آزادی «حمید نوری» دستیار دادستان، دستیار دادیار زندان گوهردشت کە در سوئد بە حبس ابد محکوم شدە بود را اعلام کرد. نامبردە […]
2024 06 16 10.59.09

You May Like