هورامان؛ کشته و زخمی شدن دو کولبر توسط نیروهای نظامی

دو کولبر اهل شهر مریوان با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان کشته و زخمی شدند.

2024 06 21 12.24.22

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه پنج‌شنبه سی و یکم خردادماه ١۴٠۳، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر کشته و یک کولبر دیگر نیز به شدت زخمی شده است. هویت این دو کولبر «ارکان بالواسه» اهل روستای «جلیله» و « دانا (فامیلی نامشخص)» اهل روستای «گلیه» از توابع شهر مریوان می‌باشد. بر اساس این گزارش در پی تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی ارکان بالواسه به شدت زخمی شده بود که در حین انتقال به بیمارستان در نزدیکی شهرک کانی‌دینار مریوان جانش را از دست می‌دهد و دانا نیز جهت مداوا به بیمارستان مریوان منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

اطلاعیه شماره هجده کمیته دفاع از فعال کارگری عثمان اسماعیلی 

ج ژوئن 21 , 2024
کارگران، مردم آزادی‌خواه!  عثمان اسماعیلی از فعالین جنبش کارگری، صبح روز جمعه اول تیرماه ۱۴۰۳، به دلیل شدت یافتن بیماری فتق، در کلینیک جراحی کردستان واقع در شهر مهاباد بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت. بنا به گفته پزشک معالج این فعال کارگری، عمل جراحی او موفقیت‌آمیز بوده، اما […]
2024 06 21 15.52.30

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی