اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا در محکومیت حکم اعدام شریفه محمدی

بزرگترین اتحادیه کارگری کانادا در نامه‌ای خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران، حکم اعدام شریفه محمدی فعال کارگری و مدنی را محکوم کرد و خواهان لغو حکم اعدام شریفه محمدی و آزادی بدون قید و شرط او‌ و سایر فعالین کارگری و مدنی زندانی در ایران شد.

5823318918972948312

در این نامه آمده است:

به دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل

به اطلاع ما رسیده است که شریفه محمدی، فعال کارگری و ‌حقوق زنان و شهروندی در پی محاکمه در شعبه اول دادگاه انقلاب رشت به اعدام محکوم شده است.  مجازات اعدام در کل اساساً ناعادلانه است، اما در این پرونده مشخص به ویژه از این جهت نگران کننده هم است که این حکم بدون هرگونه شفافیت و رویه‌های قانونی صادر شده است.

اتحادیه کارمندان عمومی کانادا (کیوپی) با ۷۵۰ هزار عضو به جنبش بین‌المللی کارگری در محکومیت این حکم ظالمانه می‌پیوندد. ما خواستار لغو فوری این حکم ناعادلانه، آزادی بی‌قید و شرط او و آزادی همه فعالان کارگری و حقوق مدنی زندانی در ایران هستیم.

این حکم در تاریخ ۴ جولای ۲۰۲۴ بر اساس اتهام واهی و بی پایه و اساس «بغی» و به بهانه عضویت سابق شریفه محمدی در یک دهه قبل در «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری»، که یک تشکل کارگری مستقل و مشروع بوده است، صادر شده است.
اتهامات دروغین و پرونده‌سازی حقوقی علیه فعالان کارگری، زنان و حقوق مدنی یک راهبرد پرکاربرد برای خاموش کردن انتقاد در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان است. اتکای قضات و قوه قضائیه به همان نهادهای امنیتی که این اتهامات جعلی را تهیه کرده‌اند، در حالی که از استقلال برای اتخاذ تصمیمات مستقل برخوردار نیستند، مدت‌هاست که اصول حقوق بشر و حقوق و ارزش های اساسی قانونی را نقض کرده است. صدور احکام اعدام یک رویه وحشیانه است که کل دولت باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا بار دیگر خواستار لغو فوری این حکم ناعادلانه شده و خواهان آزادی بی‌قید و شرط شریفه محمدی و آزادی سایر فعالان کارگری و مدنی زندانی در ایران است.

با احترام
مارک هانکوک؛ رئیس کشوری 
کندیس رنیک، دبیر خزانه‌داری کشوری

رونوشت:
– رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای
– قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران
– شورای عالی حقوق بشر
– سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه
– کنگره کار کانادا
– بین‌الملل خدمات عمومی (فدراسیون جهانی اتحادیه‌ای کارگران خدمات عمومی)

کولبرنیوز

Next Post

شکست پروژه حکومت اسلامی در عرصه ایدئولوژیک

ج جولای 19 , 2024
فرارسیدن روزهای عزاداری شیعیان در ماه محرم، بحث دین‌داری و دین‌گریزی در جامعه ایران را به صفحات روزنامه‌ها و حتی به برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز کشانده است. همه بحث‌هایی که در این زمینه انجام گرفته است از جانب کسانی است که خود گرایش‌های مذهبی دارند و با […]
5823318918972948353

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی