عنبرآباد؛ جانباختن سه سوختبر بلوچ از جمله دو‌ کودک‌سوختبر بر اثر سانحه جاده‌ای

در پی سانحه جاده‌ای در شهرستان عنبرآباد، سه سوختبر از جمله دو‌ کودک سوختبر بلوچ جان خود را از دست دادند.

photo 2024 09 18 09 59 31

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳، بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو سوختبر در حدفاصل روستای ده‌رضا واقع در شهرستان عنبرآباد، سه سوختبر از جمله دو کودک‌سوختبر بلوچ، در آتش سوخته و جان خود را از دست دادند.

هویت این سه سوختبر بلوچ، «رسول قنبری» ۱۵ ساله و «عیسی قنبری» ۲۳ ساله هر دو فرزندان بجار اهل و ساکن روستای چیل کنار از توابع شهرستان دلگان و «امیدرضا قنبری» حدودا ۱۷ فرزند میرزا اهل و ساکن شهرستان عنبرآباد، عنوان شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

دیگر شرایط به عقب باز نخواهد گشت!

چ سپتامبر 18 , 2024
روزنامه اعتماد در تاریخ دوشنبه ١٩ شهریور مصاحبه‌ای با مريم عباسی و دخترش نفس حاجی‌شریف، دوست همراهش و یک شاهد به عمل آورده که نکات قابل توجهی در بردارد. این مصاحبه بدنبال گفتگوی هم میهن در اول شهریور با همین مهمانان انجام گرفته است. نفس که ١٤سال دارد و دانش‌آموز […]
photo 2024 09 18 10 29 22

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی