بوکان؛ آزادی احمد حسن‌زاده با تودیع قرار وثیقه

احمد حسن‌زاده، پدر محمد حسن‌زاده از جانباختگان خیزش انقلابی ژینا، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

photo 2024 09 18 09 41 34

به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳، احمد حسن‌زاده پدر محمد حسن‌زاده از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در شهر بوکان، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

آقای حسن‌زاده، روز یکشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳ در دومین سالگرد خیزش انقلابی ژینا، توسط نیروهای امنیتی بوکان در مقابل درب منزل شخصی‌اش بازداشت شده بود.
گفته می‌شود آقای حسن‌زاده به «تبلیغ علیە نظام» و «تشویق مغازه‌داران جهت پیوستن بە اعتصاب سراسری در دومین سالگرد خیزش انقلابی ژینا» متهم شده است.

لازم به ذکر است، احمد حسن‌زاده بهمراه دخترش سولماز حسن‌زاده در روز سه‌شنبه نهم مردادماه ۱۴۰۳ توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر بوکان با توسل به خشونت در منزل شخصی خود بازداشت و روز بعد با تودیع وثیقه ۴ میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شده بود. سولماز حسن‌زاده خواهر جانباخته «محمد حسن‌زاده» نیز کماکان در بازداشت بسر برده و در بند زنان زندان ارومیه نگهداری می‌شود.
احمد حسن‌زاده و سولماز حسن‌زاده، سال گذشته نیز توسط نهادهای امنیتی شهر بوکان بازداشت شده بودند.
«محمد حسن‌زاده» روز ۲۵ آبان ۱۴۰۱ و در جریان قیام ژینا در شهر بوکان، با ضرب گلوله ماموران سرکوبگر رژیم جانباخت.

کولبرنیوز

Next Post

عنبرآباد؛ جانباختن سه سوختبر بلوچ از جمله دو‌ کودک‌سوختبر بر اثر سانحه جاده‌ای

چ سپتامبر 18 , 2024
در پی سانحه جاده‌ای در شهرستان عنبرآباد، سه سوختبر از جمله دو‌ کودک سوختبر بلوچ جان خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳، بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو سوختبر در حدفاصل روستای ده‌رضا واقع در شهرستان […]
photo 2024 09 18 09 59 31

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی