سربیشه؛ مجروح شدن دو سوختبر بلوچ 

در پی تعقیب و گریز و سد راه و برخورد خودرو نظامی با سوختبر در سربیشه، دو سوختبر بلوچ به شدت زخمی شدند.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، امروز جمعه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳، در پی تعقیب و گریز و سد راه یک خودرو سوختبر توسط نیروهای یگان امداد با خودرو در نزدیکی پلیس راه شهرستان سربیشه واقع در استان خراسان جنوبی، منجر به برخورد دو خودرو و مجروح شدن دو سرنشین خودرو سوختبر شد.

از هویت این دو سوختبر که گفته شده پلاک خودرو آنها ۹۵ و استان سیستان و بلوچستان است تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

به گفته منابع محلی: «ظهر امروز حوالی ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه نیروهای یگان امداد شهرستان سربیشه با تعقیب و گریز یک خودرو سوختبر در نزدیکی پلیس راه این شهرستان با پیچیدن جلو خودرو و سد راه آنها باعث برخورد دو خودرو با همدیگر شده و دو سرنشین خودرو سوختبر بشدت مجروح شده و به بیمارستان سربیشه انتقال داده شده‌اند.»

منابع افزوده‌اند: «سرنشینان خودرو نظامی سالم هستند و تنها خودرو آنها صدمه دیده است.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

مهرستان؛ زخمی شدن دو‌ سوختبر بلوچ در پی سانحه رانندگی

ش آگوست 17 , 2024
در یک سانحه رانندگی در شهرستان مهرستان، دو سوختبر بلوچ زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز پنج‌شنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۳، در یک سانحه رانندگی و بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سوختبر در محور مهرستان به سیب و سوران، دو سوختبر بلوچ زخمی شدند.تا لحظه […]
photo 2024 08 17 10 40 31

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی