بوکان؛ احضار متین حسنی جهت اجرای حکم حبس

متین حسنی، از آسیب‌دیدگان چشمی اعتراضات آبان‌ ۹۸، جهت اجرای حکم حبس احضار شد.

photo 2024 07 16 21 52 57

به گزارش کولبرنیوز، متین حسنی، شهروند ساکن بوکان و از آسیب‌دیدگان چشمی اعتراضات آبان‌ ۹۸، با دریافت ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بوکان احضار شد.
بر اساس این احضاریه که در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ صادر شده است از آقای حسنی خواسته شده تا ظرف مهلت ۱۰ روز از زمان ابلاغ، جهت اجرای حکم حبس در این شعبه حاضر شود.
لازم به ذکر است، متین حسنی توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو بوکان به سی و یک ماه حبس محکوم شده است.

روز پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متین حسنی، در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر بوکان برگزار و از بابت اتهامات «اغوا و تحریک به جنگ و کشتار» و «تبلیغ علیه نظام» تفهیم اتهام شد.
متین حسنی، در تاریخ فروردین‌ماه ١۴۰۳، جهت اخذ آخرین دفاع در خصوص اتهام «تبلیغ علیه نظام» به دادسرای این شهرستان احضار شده بود.
آقای حسنی، سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی در منزل خانوادگی‌اش بازداشت و پس از یک ماه با تودیع وثیقه از زندان بوکان آزاد شد.
وی در سن نوزده سالگی در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در بوکان، با شلیک گلوله بینایی یک چشم خود را از دست داد.

کولبرنیوز

Next Post

گزارش اختصاصی به مناسبت هشتمین سال آغاز به کار و فعالیت کولبرنیوز

چ جولای 17 , 2024
از اولین روز آغاز به کار و فعالیت کولبرنیوز تاکنون و طی ۷ سال گذشته، ۱۸۳۴ کولبر در نوارمرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند. به گزارش مرکز آمار کولبر نیوز در هفت سال اخیر و از زمان آغاز بە کار کولبرنیوز یعنی در بازە زمانی (٢٠١٧/٠٧/١٧) تا (٢٠٢۴/٠٧/١۷) جمعاً ١۸۳۴ […]
photo 2024 07 17 11 19 35

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی