کرمان؛ جانباختن و زخمی شدن ٧ کارگر معدن مس در یک حادثه رانندگی

در پی یک حادثه رانندگی که در محور اسفندقه رخ داد، پنج کارگران معدن مس سرگز جیرفت که در حال عزیمت به محل کار بودند، در دم جان باختند و دو کارگر دیگر به شدت زخمی شدند.

بە گزارش کولبرنیوز، امروز پنجشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۳، در پی برخورد دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ در محور جیرفت به اسفندقه، دستکم پنج تن از کارگران معدن مس جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر مصدوم شدند.

معدن و کارخانه مس سرگز، یکی از پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری شرکت صنایع مس جیرفت در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت است. این معدن در سال‌های اخیر به عنوان یکی از قطب‌های تولید مس در کشور مطرح بوده است.

لازم به ذکر است، مجموعاً در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ کارگر (۲۰۹۴ نفر مرد و ۲۱ نفر زن) جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۹۰۰ نفر بود، ۱۱.۳ درصد افزایش داشته است.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.

کولبرنیوز

Next Post

مهاباد؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

ج آگوست 16 , 2024
 گلاویژ محمدی‌ ارشد، شهروند اهل مهاباد توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه بیست و چهارم مردادماه ۱۴۰۳، گلاویژ محمدی ارشد، ۴۵ ساله، فرزند ابراهیم و اهل مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. بر […]
2024 08 15 22.25.08

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی