ارومیه؛ سیامند حسن‌پور کولبر آسیب‌دیده اهل سردشت پس از چند روز جانش را از دست داد

سیامند حسن‌پور کولبر ۳۷ ساله اهل شهر سردشت پس از سه روز دست‌وپنجه نرم کردن با مرگ در بیمارستان ارومیه جانش را از دست داد.

photo 2024 10 13 19 14 01

به گزارش کولبرنیوز، روز پنج‌شنبه نوزدهم مهرماه ۱۴۰۳، سیامند حسن‌پور کولبر ۳۷ ساله اهل روستای “ئەسپەمێزە (اسب‌میرزا)” از توابع شهر سردشت پس از چند روز دست‌وپنجه نرم کردن با مرگ در بیمارستانی در ارومیه جانباخت. بر اساس این گزارش سیامند حسن‌پور هفته گذشته در حين تعقیب و گریز توسط نیروهای نظامی در ارتفاعات مرزی قندیل بر اثر سقوط از کوه دچار ضربه مغزی شده بود.

سیامند حسن‌پور، متاهل و دارای دو فرزند می‌باشد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳، جمعا ۱۴۲ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعا ۳۶ کولبر معادل (۲۵٪) کشته و ۱۰۶ کولبر معادل (۷۵٪) زخمی شدند. از مجموع ۱۴۲ کولبر که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ کشته و زخمی شده‌اند، جمعا ۱۲۴ مورد معادل (٪۸۷) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است. از مجموع ۱۴۲ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۱۰ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با همان بازه زمانی در سال ۱۴۰۲ ما شاهد افزایش ۶۷٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

ارسال پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی به اجرای احکام

ی اکتبر 13 , 2024
سخنگوی قوه قضائیه از ارسال پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی به اجرای احکام خبر داد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از هرانا، امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳، سخنگوی قوه قضائیه از ارسال پرونده هر دو خبرنگاه الهه محمدی و نیلوفر حامدی که چندی پیش توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران […]
photo 2024 10 13 19 43 40

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی