بلوچستان؛ بازداشت چهار کارگر بلوچ توسط نیروهای امنیتی

مسلم مزارزهی، محمداکبر مزارزهی، محمداسلام مزارزهی و ظاهر مزارزهی چهار کارگر بلوچ در شهرهای نهاوند و زاهدان بازداشت شدند.

photo 2024 10 11 19 28 33

به‌گزارش کولبرنیوز، روزهای چهاردهم و پانزدهم مهرماه ۱۴۰۳، یک کارگر بلوچ در شهر نهاوند و سه کارگر دیگر در زاهدان که قصد عزیمت به استان یزد جهت کارگری را داشتند، در خروجی شهر زاهدان در اتوبوس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. هویت کارگر بلوچ بازداشت‌شده در شهر نهاوند استان همدان “مسلم مزارزهی”، ۲۴ ساله، فرزند مولاداد و هویت سه کارگر بازداشت‌شده در زاهدان “محمداکبر مزارزهی” ۲۵ ساله، فرزند موسی (گنگزار) ،”محمداسلام مزارزهی” ۲۷ ساله، فرزند سیدی و “ظاهر مزارزهی”، حدوداً ۲۶ ساله، هر چهار نفر اهل شهرستان سیب و سوران می‌باشند.

بر اساس این گزارش، مسلم که برای کارگری به نهاوند رفته بود، در اتاق محل کارش در نهاوند پس از یورش نیروهای اداره اطلاعات همراه با توهین بازداشت شده و تاکنون هیچ خبری از سرنوشتش وجود ندارد و محمداکبر، محمداسلام و ظاهر هم روز شنبه چهاردهم مهرماه زمانی که می‌خواستند برای کارگری به استان یزد بروند در شهر زاهدان در داخل اتوبوس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و تاکنون اطلاعی از آنها در دسترس نیست.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

کولبرنیوز

Next Post

حمایت "جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان" از شریفه محمدی

ج اکتبر 11 , 2024
به مناسبت روز جهانی لغو مجازات اعدام بیانیه‌ای توسط‌ “جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان” صادر شده است. این بیانیه بازداشت و صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی، فعال کارگری و فعال لغو کار کودک را محکوم می‌کند و خواستار لغو فوری این حکم و آزادی بی‌قید و شرط شریفه است. […]
photo 2024 10 11 19 34 29

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی