ایرانشهر؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در پی سانحه رانندگی

در یک سانحه رانندگی در شهرستان ایرانشهر، یک سوختبر بلوچ‌ کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

photo 2024 09 10 11 23 57

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳، در پی واژگونی یک دستگاه خودرو به دلیل نقص فنی (ترکیدن لاستیک خودرو) در روستای بلوچان از توابع بخش دامن شهرستان ایرانشهر، یک سوختبر بلوچ کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شد.
هویت سوختبر جانباخته، “یعقوب اسماعیل‌زهی” ۳۲ ساله، فرزند غفور، متاهل و هویت سوختبر زخمی “اقبال اسماعیل‌زهی” ۲۵ ساله، هر دو اهل و ساکن منطقه سرجنگل واقع در بخش کورین شهرستان زاهدان گزارش شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

دولت اسرائیل در تلاش گسترش جنگ پس از ویران‌سازی غزه

س سپتامبر 10 , 2024
نزدیک به یک سال از جنگ دولت اسرائیل علیه گروه تروریستی حماس و مردم بی‌دفاع غزه می‌گذرد. تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر انسان بی‌دفاع از کودک و پیر و جوان کشته و بیش از ۱۲۰ هزار نفر مجروح شده‌اند. در تمام نوار غزه کمتر ساختمانی پیدا می‌شود که سرپا […]
5981053212121220244

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی