راسک؛ کشته شدن دو سوختبر بلوچ در پی حادثه جاده‌ای

دو سوختبر بلوچ بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو سوختبر در دوراهی سد پیشن واقع در شهرستان راسک جانشان را از دست دادند.

photo 2024 07 10 09 17 07

به گزارش کولبرنیوز شامگاه سه‌شنبه نوزدهم تیرماه ۱۴۰۳، برخورد دو دستگاه خودروی سایپا و لندکروز در دوراهی سد پیشن واقع در شهرستان راسک منجر به جان باختن دو سوختبر بلوچ شد. هویت این شهروندان، “یاسر بلوچ‌زهی”، حدودا ١٩ ساله، فرزند خدابخش و اهل روستای ملک‌آباد از توابع شهرستان سرباز و “قادربخش بلوچ‌خواه”، حدودا ۵٠ ساله، فرزند تاج محمد و اهل روستای گزمنزل از توابع شهرستان چابهار می‌باشد.
بر اساس این گزارش، این دو خودرو پس از برخورد با یکدیگر در دوراهی سد پیشن دچار حریق شده‌اند و هر دو نفر در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

بم؛ جانباختن یک سوختبر بلوچ در در پی واژگونی خودرو

چ جولای 10 , 2024
یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور بم جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه هجدهم تیرماه ۱۴۰۳، یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو در محور بم به ریگان جان خود را از دست داد. هویت این سوختبر نثاراحمد و اهل زاهدان می‌باشد.سوختبری از […]
photo 2024 07 10 09 42 55

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی