خاش؛ کشته شدن یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی

یک سوختبر بلوچ در شهرستان خاش، با تیراندازی نیروهای نظامی کشته شد.

photo 2024 09 09 18 55 25

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، امروز دوشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی در منطقه مرزی روتک واقع در بخش پشتکوه از توابع شهرستان خاش، یک سوختبر بلوچ را بدون ایست و هشدار قبلی از ناحیه سر مورد هدف گلوله قرار دادند که منجر به کشته شدن این سوختبر شد.
هویت این سوختبر کشته‌شده بلوچ، «عبدالحمید شهنوازی» حدودا ۳۴ ساله، فرزند خدانظر متاهل، اهل و ساکن خاش عنوان شده‌ است.
گفته می‌شود نیروهای نظامی پیکر این سوختبر را از خودرو خارج کرده و در خاک پاکستان رها کرده‌ بودند که توسط مقامات نظامی پاکستان بازگردانده شده و به پزشکی قانونی منتقل شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

ایرانشهر؛ جانباختن سه سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی

د سپتامبر 9 , 2024
در پی تصادف و آتش‌سوزی دو دستگاه خودرو سوختبر در ایرانشهر، سه سوختبر بلوچ جان خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳، در پی برخورد و آتش‌سوزی دو دستگاه خودرو سواری سوختبر در محور بزمان به بمپور حد فاصل […]
photo 2024 09 09 19 00 11

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی