شیراز؛ اعتصاب گسترده‌ی پرستاران و پرسنل چند بیمارستان‌‌

پرستاران و پرسنل بیمارستان شهید چمران شیراز بیش از چهار روز است که در اعتصاب کامل به سر می‌برند. به گونه‌ای که کل بیمارستان خالی از پرسنل و بیمار شده است.

photo 2024 08 09 14 49 38

به گزارش کولبرنیوز و به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، بیش از چهار روز است که تمامی پرستاران و پرسنل بیمارستان شهید چمران شیراز در اعتراض به شرایط کاری نامناسب، پایین بودن دستمزها و عدم پرداخت به موقع مزایا، در اعتصاب کامل به سر می‌برند.
گفته می‌شود که دامنه‌ی این اعتصابات گسترده‌تر بوده و چند بیمارستان‌ دیگر نیز در شیراز به اعتصاب پیوستەاند.

پیش‌تر مزایای پرستاران از طریق خود بیمارستان و از درآمدهای آن پرداخت می‌شد، ولی اکنون با ایجاد سلسله‌مراتب اداری بیشتر برای پرداخت این مزایا، این مسئولیت بر عهده‌ی دانشکده‌ی پزشکی مراکز استان‌ها قرار گرفته است. که با چنین روندی بیمارستان‌ها به راحتی از بار این مسئولیت شانه خالی کرده و دانشکده‌ی پزشکی نیز به راحتی می‌تواند بدون هیچ عواقبی از پرداخت این مزایا سر باز بزند و یا هر موقع و به هر میزانی که بخواهند آن را پرداخت کنند.

طی چند سال اخیر، با افزایش میزان تورم و در پی آن دشواری شرایط اقتصادی در ایران، موج مهاجرت و همچنین استعفا در میان پرستاران بسیار افزایش یافته است.

کولبرنیوز

Next Post

میناب؛ کشته شدن یک سوختبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی و واژگونی خودرو

ج آگوست 9 , 2024
یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی و واژگونی خودرو در شهرستان میناب، کشته شد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، امروز جمعه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳، تیراندازی نیروهای نظامی شهرستان میناب در روستای جلابی به سمت یک خودرو سوختبر، منجر به واژگونی خودرو و کشته شدن راننده […]
photo 2024 08 09 18 53 05

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی