مریوان؛ محکومیت چهار فعال صنفی معلمان به حبس

آرام محمدی، تحسین مصطفی، سیوان سلیمانی و آرام قادری، از فعالان صنفی معلمان کوردستان توسط دادگاه انقلاب مریوان هر کدام به چهار ماه حبس محکوم شدند. احکام صادر برای این فعالان به مدت دو سال به حالت تعلیق در آمده است.

photo1720527708

به گزارش کولبرنیوز چهار فعال صنفی به حبس معلمان کوردستان-مریوان محکوم شدند. بر اساس این گزارش، آرام محمدی، تحسین مصطفی، سیوان سلیمانی و آرام قادری، توسط دادگاه انقلاب مریوان، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” هرکدام به چهار ماه حبس محکوم شدند. احکام صادر شده علیه این فعالان، به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمده است.
آقایان محمدی، مصطفی، سلیمانی و قادری تاریخ بیست و ششم خردادماه ۱۴۰۱، در جریان تجمعات اعتراضی معلمان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتاً یک روز بعد با قرار کفالت آزاد شدند.
این فعالان صنفی معلمان تاریخ نوزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، جهت ارائه آخرین دفاع به شعبه اول بازپرسی دادسرای مریوان احضار شده بودند.
کیفرخواست این افراد فروردین ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه اظهارنظر دادسرای عمومی و انقلاب مریوان صادر شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

نامه ۱۶ زن زندانی سیاسی از اوین در دفاع از شریفه محمدی

س جولای 9 , 2024
کنار تمام کسانی که خطر حکم مرگ تهدیدشان می‌کند ایستاده‌ایم و خواهان توقف حکم اعدام هستیم. شریفه محمدی فعال کارگری پس از هفت ماه بازداشت موقت تحمل شکنجه و بازجویی در بازداشتگاه‌های شهرهای مختلف در سناریویی نخ‌نما و با اتهاماتی بی‌پایه و اساس به اعدام محکوم شد. این نه فقط […]
محمدی

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی