دشتیاری؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ

 در پی واژگونی خودرو در شهرستان دشتیاری، دو سختبر بلوچ کشته و زخمی شدند.

photo1720440959

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع بلوچستان، صبح امروز دوشنبه ١٨ تیرماه ۱۴۰۳، در پی واژگونی یک خودروی سوختبر در حدفاصل روستای کلانی واقع در شهرستان دشتیاری یک نفر جان خود را از دست داده و همراه وی نیز به شدت زخمی شد.

هویت شهروند جان باخته، “عمر پاینده”، حدودا ٢۴ ساله، فرزند غلام محمد و اهل روستای “ساندک زهی پایین” از توابع شهرستان دشتیاری و هویت شهروند مجروح، “جنید (فامیلی نامشخص)” فرزند رشید و اهل روستای گلستان واقع در دشتیاری عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این حادثه در مسیر روستای کلانی رخ داده و پس از حادثه مردم در محل حاضر شده و این دو شهروند را از خودرو خارج کردهاند.

گفته می‌شود که راننده خودرو جنید بوده و حال وی به دلیل جراحات وارده وخیم گزارش شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

ندای فعالین کارگری و بازنشستگان حق‌طلب علیه حکم اعدام شریفه محمدی

د جولای 8 , 2024
روز یکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان اعم از تأمین اجتماعی، کشوری، فولادی، و مخابرات در شهرها و استان‌های مختلف از جمله تهران، کرمانشاه، اهواز، شوش، مازندران و خوزستان گردهمایی‌های اعتراضی برگزار کردند. برخی از شعارهای این تجمع‌ها مطابق معمول در اعتراض به وضعیت معیشتی بازنشستگان بود، از جمله: گرانی، تورم، […]
photo1720445652

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی