اصفهان؛ اعتصاب غذای مریم مهرابی در اعتراض به احکام صادره علیه خود

مریم مهرابی، معلم زندانی در زندان دولت‌آباد اصفهان در اعتراض به احکام صادره علیه خود دست به اعتصاب غذا زد.

photo 2024 08 07 23 01 49

به گزارش کولبرنیوز، از روز دوشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳، مریم مهرابی معلم زندانی در زندان دولت‌آباد اصفهان و خواهر محمود مهرابی زندانی سیاسی محکوم به اعدام، در اعتراض به صدور حکم حبس و مجازات‌های تکمیلی علیه خود، در این زندان دست به اعتصاب غذا زده است.
گفته می‌شود، این معلم زندانی را علیرغم وضعیت جسمی نامساعد به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند. خانم مهرابی پیشتر نیز در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود، دست به اعتصاب زده بود که منجر به بروز بیماری‌های گوارشی در ایشان شده است.

این معلم ساکن اصفهان در تاریخ
۲۹ خردادماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد.
خانم مهرابی در تاریخ ۱۴ مردادماه ۱۴۰۳، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست محمدرضا توکلی از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و از بابت اتهام «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت کشور» به پنج سال حبس و همچنین بعنوان مجازات‌ تکمیلی به دو سال محرومیت از خدمت و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

این معلم زندانی در اسفندماه سال ۱۴۰۱ نیز به دلیل پیگیری پرونده برادرش محمود مهرابی، بازداشت و نهایتا پس از گذشت سه روز به قید وثیقه آزاد شد.

محمود مهرابی، زندانی سیاسی ۳۵ ساله و برادر خانم مهرابی، در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شد.

کولبرنیوز

Next Post

یزد؛ جان باختن سه کارگر در پی ریزش دیوار

پ آگوست 8 , 2024
در حادثه‌ای دلخراش، سه کارگر در روستای دهنو یزد بر اثر ریزش دیوار جان خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز، این حادثه تلخ در پی خیس شدن پای دیوار و آجرچینی غیراصولی رخ داده است. کارگران که مشغول به کار بودند، زیر آوار دیوار محبوس شدند و جان […]
photo 2024 08 07 23 11 23

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی