جاسک؛ جان باختن یک کارگر در فقدان ایمنی کار

در پی غرق شدن در دریای جاسک، یک کارگر در حین کار در لنج ماهیگیری به داخل دریا سقوط کرد و بر اثر غرق شدن جان خود را از دست داد.

photo 2024 09 06 10 10 40

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۳، یک کارگر بلوچ در شهرستان جاسک‌ در فقدان ایمنی کار در حین کار در لنج ماهیگیری به داخل دریا سقوط کرد و بر اثر غرق شدن جان خود را از دست داد.

هویت این کارگر «حمدان بیژه» حدودا ۲۳ ساله، فرزند عیسی و اهل روستای گتان واقع در شهرستان جاسک عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، حمدان به کار صیادی مشغول بوده و نان‌آور خانواده اش بوده که در سایه عدم وجود امکانات ایمنی در حین انجام کار روزانه به داخل دریا سقوط کرده و بر اثر غرق شدن جان خود را از دست داده است.

لازم به ذکر است، مجموعاً در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ کارگر (۲۰۹۴ نفر مرد و ۲۱ نفر زن) جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۹۰۰ نفر بود، ۱۱.۳ درصد افزایش داشته است.
ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.

کولبرنیوز

Next Post

گیلان‌غرب؛ تدام بازداشت و بی‌خبری از وضعیت لطف‌الله پرویز، فعال صنفی و زیست‌محیطی

ج سپتامبر 6 , 2024
نیروهای امنیتی، لطف‌الله پرویز، معلم و فعال صنفی و زیست‌محیطی ساکن گیلانغرب، بازداشت کرده‌اند و با گذشت روزها، وضعیت وی کماکان نامعلوم است. بە گزارش‌ کولبرنیوز، نیمه‌شب ۲۳ مردادماه ١٤٠٣، ماموران با یورش به منزل این فعال مدنی، وی را بازداشت و تمام وسایل ارتباطی او و همسرش را ضبط […]
photo 2024 09 06 10 20 06

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی