کرمانشاه؛ اعدام رضا رسایی از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی ژینا

رضا رسایی، معترض بازداشت‌شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در شهر صحنه کرمانشاه، در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شد.

photo 2024 08 06 11 33 24

به گزارش کولبرنیوز، بامداد امروز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳، رضا رسایی، معترض بازداشت‌شده در جریان خیزش انقلابی ژینا در سال ۱۴۰۱ در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شد.
به گفته فاطمه حیدری، از اعضای خانواده‌های دادخواه حکم آقای رسایی بدون اطلاعات قبلی به خانواده و اجازه ملاقات آخر با آن‌ها، به اجرا درآمده است.

اواسط مهرماه سال ۱۴۰۲، شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه با صدور حکمی، (غلام)رضا رسایی، معترض ۳۴ ساله کرمانشاهی و از پیروان آیین یارسان را به «اتهام قتل عمد» نادر بیرامی رئیس اداره اطلاعات شهرستان صحنه در استان کرمانشاه به قصاص نفس محکوم کرده بود.
نهایتا حکم اعدام رضا رسایی توسط شعبه هفدهم دیوان عالی کشور به ریاست قاضی محمد بارانی عینا تایید و در تاریخ ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ به شعبه اجرای احکام دادگاه کیفری کرمانشاه ارجاع داده شد.
لازم به ذکر است که چندی پیش، درخواست اعاده دادرسی این معترض بازداشتی توسط شعبه اول دیوان عالی کشور نیز «فاقد شرایط قانونی» خوانده شده و تایید نشد.

نادر بیرامی در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در جریان یک تجمع اعتراضی در شهرستان صحنه و در نتیجه به خشونت کشیده‌ شدن این تجمع به دلیل حمله نیروهای امنیتی و انتظامی به معترضان، در جریان یک درگیری میان شهروندان و ماموران کشته شد.
نزدیک به یک هفته پس از این حادثه رضا رسایی در سوم آذرماه ۱۴۰۱ صرفاً به دلیل حضور در تجمع اعتراضی به اتهام «مشارکت در ضرب و جرح» نادر بیرامی توسط ماموران بازداشت شد.
در جریان این پرونده، ده نفر دیگر نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند، اما نهادهای امنیتی کشته شدن نادر بیرامی را به رضا رسایی نسبت ‌دادند در حالی که هیچ مدرک مستندی علیه او وجود نداشته است.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ سه کودک کار قربانی کودک‌آزاری توسط کارفرما 

س آگوست 6 , 2024
در یک حادثه تکان‌دهنده، سه کودک کار در شهر مریوان به طرز فجیعی مورد آزار و شکنجه کارفرما قرار گرفتند.  به گزارش کولبرنیوز، این کودکان که در یک کارگاه خیاطی مشغول به کار بودند، بخش‌هایی از بدن‌شان بر اثر شکنجه و سوزاندن با اتوی داغ توسط کارفرما به شدت آسیب […]
Design Image

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی