سردشت‌؛ زخمی شدن یک کودک کولبر ١۵ ساله با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

یک کودک کولبر ١۵ ساله اهل شهر سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی «گوره‌شیر» این شهر به شدت زخمی شد.

472AF317 317B 4A84 9A7D E6581B825D97

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه ١٣ تیرماه ١۴٠۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی «گوره‌شیر» سردشت گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار داده‌اند که در نتیجه آن یک کودک کولبر از ناحیه پشت مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد که گلوله بعد از اصابت به کبد از ناحیه شکم خارج می‌شود. هویت کودک کولبر زخمی «محمد آلی» ١۵ ساله و اهل روستای «دولتو» برای کولبرنیوز احراز شده است.

لازم به ذکر است که این کودک کولبر متاسفانه کبدش را از دست داده و جهت مداوا به بیمارستان ارومیه منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.

از مجمع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.

 در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

Next Post

دیواندره؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

ج جولای 5 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it کوروش شریف‌پور، شهروند اهل دیواندره توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه چهارم تیرماه ۱۴٠۳، کوروش شریف‌‌پور، اهل روستای رشیدآباد، از توابع دیواندره بازداشت شد. براساس این گزارش، این شهروند بدون ارائه حکم قضایی […]
2024 07 05 09.49.49
Telegram Channel