یک مَنڈی در شهرستان دشتیاری دچار حریق شد + ویدیو

بر اثری آتش‌سوزی در یک منڈی در دشتیاری چندین بشکه سوخت منفجر و آتش‌سوزی بزرگی رخ داده است که از میزان خسارت وارد اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

به گزارش کولبر نیوز این حادثه در یکشنبه ٢٣ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در دو راهی پلان واقع در شهرستان دشتیاری رخ داده و باعث وقوع چندین انفجار بشکه‌های سوخت شد. از تلفات مالی و جانی این حادثه تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.
گفته می‌شود این آتش سوزی به دلیل بی‌احتیاطی رخ داده و تلفات مالی زیادی را نیز بر جای گذاشته است.

مَندی در زبان بلوچی به محلی می‌گویند که سوخت‌هایی مانند بنزین و گازوئیل جمع‌آوری شده و نگهداری می‌شوند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.

با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

سوختن پنج دستگاه خودرو سوختبران در مرز کله‌گان+ویدیو

ی فوریه 12 , 2023
بر اثر تیراندازی نیروهای بسیجی و نظامی به سوی سوختبران در منطقه مرزی کله‌گان دست کم پنج خودرو سوختبر در آتش سوختند. به گزارش کولبر نیوز به نقل از حال وش شامگاه امروز یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، نیروهای بسیجی و نظامی در منطقه مرزی کله‌گان به سوی خودروهای سوختبر تیراندازی […]

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی