یکی از فعالین کارگری بانه آزاد شد!

حسن عزتی از فعالین کارگری بانه پس از یک روز بازداشت آزاد شد.

photo 2022 04 27 16 03 44

بر اساس گزارش رسیده به کولبر نیوز امروز چهارشنبه 7 اردیبهشت ماه 1401 فعال کارگری “حسن عزتی” عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی بانه پس از یک روز بازداشت توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد.
حسن عزتی روز سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه به همراه پنج تن دیگر از فعالین کارگری و اجتماعی شهر بانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. که امروز پس از اتمام مراحل بازجویی از سوی نهادهای امنیتی آزاد شده است. یکی دیگر از بازداشت شدگان به نام “نیشتمان رحمتی” همسر فعال کارگری بازداشتی “سعید محمدی” نیز دیروز پس از چند ساعت بازجویی و بازداشت از سوی نهادهای امنیتی آزاد شده بود.

بر اساس گزارش رسیده نهادهای امنیتی با خانواده فعال کارگری و زندانی سیاسی سابق “عمر سلیمانی” تماس گرفته و به دختر ایشان گفته‌اند که داروهای پدرتان را بیاورید و به ما تحویل دهید چون برای مدتی اینجا خواهد بود.

photo 2022 04 27 16 03 51

تا زمان تنظیم این خبر از وضعیت سایر فعالین سعید محمدی، پروین عبدالله پور، رحمان (عمر) سلیمانی، افشین رحیمی و فاتح مجیدی خبری در دسترس نمی‌باشد.

حسن عزتی کارگر ساختمانی و عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهر بانه می‌باشد که در سال 1391 نیز به جرم عضویت در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگر به همراه بیش از 60 تن دیگر از اعضای این تشکل در شهر کرج بازداشت شده بود.
سعید محمدی فعال کارگری و زندانی سیاسی سابق. سعید محمدی 41 ساله نیز چند سال قبل نیز به اتهام فعالیت کارگری و عضویت در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری زندانی شده است.
عمر سلیمانی 58 ساله فعال کارگری و از زندانیان سیاسی سابق و یکی از چهرهای خوشنام شهر بانه می‌باشد.

پروین عبدالله پور همسر حسن عزتی فعال مدنی و فعال حقوق زندان می‌باشد. او نیز طی چند سال گذشته چندین بار از سوی نهادهای امنیتی به اتهام فعالیت مدنی بازجویی و احضار شده بود.
نیشتمان رحمتی همسر سعید محمدی نیز بازداشت شده بود که دیروز پس از چند ساعت بازوجویی آزاد شده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده این فعالین مدنی و کارگری بدون حکم قضایی از طرف نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

لازم به ذکر است که در حین بازداشت موبایل و کلیه لوازم شخصی آنها توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.

Next Post

جان باختن یک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف رانندگی در خاش

چ آوریل 27 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف رانندگی با یک دستگاه وانت تویوتا در شهرستان خاش جان خود را از دست داد. به گزارش رسیدە امروز چهارشنبه 7 اردیبهشت ماه 1401 یک سوختبر بلوچ، راننده خودروی پژو 405 با یک دستگاه […]
photo 2022 04 27 18 18 53
Telegram Channel