گیلان؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی سه فعال حقوق زنان

با گذشت چهل روز از بازداشت گسترده فعالین حقوق زنان در گیلان، کماکان فروغ سمیع‌نیا، سارا جهانی و زهره دادرس در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند.

IMG 6099

به گزارش کولبرنیوز، با گذشت چهل روز از بازداشت گسترده فعالین حقوق زنان در گیلان، کماکان فروغ سمیع‌نیا، سارا جهانی و زهره دادرس در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند.

بر اساس این گزارش، با مراجعه و پیگیری خانواده‌ها و مطابق با صحبت‌های بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب رشت، دلیل این تداوم بازداشت، عدم نهایی‌سازی و ارسال گزارش کار از سوی وزارت اطلاعات بوده است.

این در حالی است که از تاریخ ۲۵ شهریورماه ١۴٠٢، قرار بازداشت یک‌ماهه‌ی این سه فعال حقوق زنان، به اتمام رسیده است و علی‌رغم حضور آنان در بندهای مختلف زندان لاکان رشت، هنوز قرار بازداشت ماه دوم برای آنان صادر نشده و ۱۰ روز گذشته را بدون تمدید قرار، در وضعیت بلاتکلیفی مضاعفی به‌سر می‌برند.

روز دوشنبه سوم مهرماه ۱۴۰۲، خانواده‌های فروغ سمیع‌نیا، سارا جهانی و زهره دادرس با مراجعه به دادسرای عمومی و‌ انقلاب رشت، خواهان آزادی و روند تودیع وثیقه‌ی عزیزان خود بودند که عدم ارسال گزارش کار از سوی وزارت اطلاعات را دلیل تداوم بازداشت آنها اعلام کردند.

لازم به ذکر است، در تاریخ ٢۵ مردادماه ١۴٠٢، دستکم سیزده شهروند با اسامی مهسا بصیرتوانا، زهرا دادرس، زهره دادرس، متین یزدانی، جلوه جواهری، فروغ سمیع‌نیا، آزاده چاوشیان، نگین رضایی، یاسمین حشدری، شیوا شاه‌سیاه، واحده خوش‌سیرت، هومن طاهری، سارا جهانی در گیلان بازداشت شده بودند. از میان این افراد واحده خوش‌سیرت و نگین رضایی روز پنجشنبه دوم شهریورماه و روز شنبه چهارم شهریورماه، شیوا شاه‌سیاه و در اوایل شهریورماه، مهسا بصیرتوانا با تودیع وثیقه، روز یکشنبه ٢۶ شهریورماه ١۴٠٢، هومن طاهری با قرار کفالت و جلوه جواهری، متین یزدانی و زهرا دادرس با قرار وثیقه آزاد شدند.

کولبرنیوز

Next Post

ارومیه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی طیفور سلیمی بابامیری در زندان

س سپتامبر 26 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it طیفور سلیمی بابامیری، شهروند ساکن شهرستان بوکان، علی‌رغم گذشت هفت ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان ارومیه در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.  به گزارش کولبرنیوز، طیفور سلیمی بابامیری، شهروند ساکن شهرستان بوکان، علی‌رغم گذشت هفت ماه […]
IMG 6100

You May Like