گزارشی از جوانان سنندج و تاکید بر یادگیری اصول مبارزه شهری

کمتر فضای یاس و ناامیدی را دامن بزنید. بعضاً دیده می‌شود که کسانی از روی دلسوزی فضا را به شدت وحشتناک گزارش می‌دهند.

photo 2022 10 11 12 35 57

جوانان سنندج تجربه رویارویی‌های بسیاری با نیروهای سرکوبگر رژیم اسلامی دارند. در دو شب گذشته به خصوص شهر سنندج مانند میدان جنگ شده است و همچنان این جنگ در جریان است. در این رابطه ذکر چند نکته ضروری است: کمتر فضای یاس و ناامیدی را دامن بزنید. بعضاً دیده می‌شود که کسانی از روی دلسوزی فضا را به شدت وحشتناک گزارش می‌دهند. اما در واقع خیابان‌ها، محلات و کوچه‌ها در تصرف جوانان انقلابی است و نه تنها ناامید و وحشت‌زده نیستند، بلکه به رقص و پایکوبی می‌پردازند و تصرف دوباره محلات را، رهاشدگی و امید را جشن می‌گیرند. آنها به تجربه اصول مبارزات خیابانی را یاد گرفته‌اند و نیروهای سرکوبگر رژیم را گیج و سردرگم کرده‌اند. از جمله این اقدامات که آنها به کار می‌برند به قرار زیر است: آنها در محلات مختلف هسته‌ها و کمیته‌های را به وجود آورده‌اند. یعنی هر هسته در محله‌ای مبارزه می‌کند که آن را به خوبی می‌شناسد. از این طریق آنها همه کوچه، پس کوچه‌ها را به خوبی می شناسند و راه فرار و مخفی شدن را بلدند. فرض کنید در ۲۰ محله چنین هسته‌های وجود دارد. هر محله کارهای خود را به پیش می‌برد و بدین شکل تمرکز نیروی فرسوده و خسته رژیم را برهم زده‌اند. آنها از درگیری‌های مستقیم پرهیز می‌کنند. یعنی می‌آیند یک حمله‌ای می‌کنند و پراکنده می‌شوند. از این طریق درون نیروهای سرکوب وحشت ایجاد می‌کنند. آنها در هر منطقه با استفاده از آتش، چوب، لاستیک، سطل آشغال، سنگ و آهن پاره خیابان‌ها را در چند مرحله پشت سر هم مسدود کرده‌اند. روی آسفالت روغن می‌ریزند و بدین شکل قدرت و سرعت را از نیروهای سرکوب گرفته‌اند. آن‌ها در هسته‌های بسیار کوچک چنین حملاتی را انجام می‌دهند که از تلفات جلوگیری می‌کند و در عین حال می‌توانند در نقطه‌های بیشتری تحرک داشته باشند. آنها در فرصت مناسب نمادها، تابلوها، اماکن و ساختمان‌های حکومت را مورد هدف قرار می‌دهند و فرار می‌کنند. بر روی دیوارها و خیابان‌ها شعارهای انقلابی می‌نویسند و آنجا را ترک می‌کنند. چنین تاکتیک‌های به آن‌ها احساس شادی، همبستگی، و غرور می‌دهد و به ادامه این مبارزه امیدوارتر، چرا که حکومت اسلامی زندگی را در طول ۴۳ سال برای همه به جهنمی بی‌مانند تبدیل کرده است. حکومت اسلامی همه تحقیرها، سرکوب‌ها و ابزارها را به کار گرفت که جوانانی توسری خور و بی‌تفاوت به وجود بیاورد، اما این سیاست شکست خورده است و جوانان خواب را بر آن‌ها تلخ کرده‌اند.
چنین تاکتیک‌های می‌تواند در همه شهرهای کردستان و ایران به کار گرفته شود. اگر در اکثر شهرهای ایران چنین هسته‌های انقلابی شکل بگیرد و چنین تاکتیک‌های ترکیبی جنگ شهری به کار گرفته شود، آنگاه روز پایان حکومت اسلامی، استبداد و دیکتاتوری موروثی در هر شکلی خواهد بود و روز پیروزی هسته‌های انقلابی که می‌توانند سرنوشت خویش را در دست بگیرند و منتظر هیچ ناجی و منجی نخواهد بود. در چنین صورتی کسی بر دیگری برتری نخواهد داشت و همه آزاد و برابر خواهند بود.

به این جنبش بپیوندید و دیگران را برای پیوستن به آن تشویق کنید.

زنده باد جنبش انقلابی کردستان
زنده باد مبارزات انقلابی توده‌های مردم ایران

Next Post

آزادی دو تن از فعالین کارگری بازداشتی شهر سنندج

س اکتبر 11 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it مظفر صالح‌نیا و صلاح زمانی دو فعال کارگری شهر سنندج که در جریان اعتراضات مردمی شهر سنندج بازداشت شده بودند به تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند. به گزارش کولبر نیوز به […]
photo 2022 10 11 15 22 42
Telegram Channel