کشیدن خارک و تیراندازی توسط نیروهای مرصاد، کشته و زخمی شدن ۱۹ شهروند+ویدیو

بر اثر خارک کشیدن و تیراندازی نیروهای نظامی مرصاد به سمت دو خودروی سوختبر در محور زاهدان به نهبندان، دو دستگاه پژو ٤٠۵ و سواری سمند با یک دستگاه اتوبوس تصادف کردند که منجر به کشته و زخمی شدن ۱۹ شهروند شد.

به گزارش رسیده امروز شنبه ۲۲ مردادماه ۱٤٠١ بر اثر خارک کشیدن و تیراندازی نیروهای مرصاد به سمت خودروی سوختبر، دستکم ۱۹ تن کشته و زخمی شدند.

گفته می‌شود نیروهای نظامی مرصاد حدفاصل روستای ماده کاریز از توابع دهستان سفیدابه شهرستان نیمروز اقدام به برپایی ایست و بازرسی و خارک انداختن در مسیر تردد سوختبران و تیراندازی به سمت آنها کرده‌اند.
بر اثر خارک کشیدن و تیراندازی نیروهای نظامی مرصاد، دو دستگاه خودروی پژو ٤٠۵ و سمند دچار سانحه شده و با یک دستگاه اتوبوس تصادف کردند که منجر به آتش گرفتن و انفجار آنها شده است.

طبق این گزارش، چهار سوختبر به دلیل جراحت و عدم توان در خروج از خودروها سوخته و جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین ۱۵ تن از سرنشینان اتوبوس دچار جراحت شده و توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شده‌اند.

هویت دوتن از سوختبران کشته شده “حامد و وحید براهویی” فرزندان محمدخان اهل سفیدابه تا اکنون محرز شده است. از هویت دو سوختبر دیگر و ۱۵ سرنشین زخمی اتوبوس تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

در سال ۲۰۲۱ دستکم ۸٧ سوختبر هنگام سوختبری با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده‌اند که از میان جان باختگان، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده‌اند. همچنین طی سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱ سوختبر بلوچ به اشکال مختلف زخمی شده‌اند.

Next Post

تجمع اعتراضی کارگران روز مزد و حجمی فضای سبز سنندج

ی آگوست 14 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it کارگران روز مزد و حجمی فضای سبز شهرداری سنندج امروز مقابل این اداره تجمع اعتراضی برگزار کردند. بنابه گزارش های رسیده به کولبر نیوز امروز یکشنبه ٢٣ مرداد ماه کارگران روز مزد و حجمی فضای سبز شهرداری سنندج در اعتراض […]
سنندج
Telegram Channel