کشتە و زخمی شدن هشت تن (سوختبر و شهروند) در محور خاش

در پی تصادف و آتش سوزی سه دستگاه خودرو سوختبر و عبوری در خاش هشت نفر کشته و زخمی شدەاند.

به گزارش کولبرنیوز شامگاه یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲، در پی برخورد و آتش سوزی سه دستگاه خودروی تریلی و دو خودرو پژوه سوختبر در دوراهی گرنچین در محور خاش به سراوان، شش شهروند از جمله پنج سوختبر در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده و دو شهروند مجروح شدند.

هویت دو برادر سوختبر که از سرنشینان یکی از خودرو‌های پژو بودند «بهروز ندیمی» حدودا ۳۹ساله و «مجید ندیمی» حدودا ۱۵ ساله، دارای بیماری سندروم داون هر دو فرزندان غلام رسول و اهل و ساکن روستای زنگیان از توابع سراوان و هویت یکی از سرنشینان تریلی “علی گنگوزهی” فرزند عظیم و اهل خاش، احراز شده است.

از هویت سایر جان باختگان و مجروحین تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست ولی گفته شده چهار شهروند جان باخته دیگر اهل خاش می باشند.

به گفتی منابع محلی: «دو خودرو پژو بصورت شاخ به شاخ در لاین سبقت با هم برخورد کردند و تریلی نیز با هر دو برخورد کرده که در پی آن شش شهروند از جمله پنج سوختبر بر اثر جراحات وارده و اتش سوزی خودروها جان خود را از دست داده اند و دو تن مجروح شده است.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.
گزارشات داخلی وابسته به حکومت نیز در سال ۱۴۰۱، از جانباختن دست‌کم ١٦٨ سوختبر بلوچ تنها در محور ایرانشهر– سرباز خبر دادەاند.

Next Post

خودمدیریتی دموکراتیک روژآوا، خاری در چشم اردوغان

د اکتبر 9 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it حملات هوائی وحشیانه ارتش ترکیه به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک همچنان با شدت ادامه دارد. مظلوم عبدی فرمانده نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک می‌گوید: طی ۷۲ ساعت گذشته ارتش تورکیه ۱۴۵ مرکز در کانتون‌های روژآوا ، شامل مدارس، بیمارستان‌ها، […]
photo 2023 10 09 12 36 07
Telegram Channel