کشته و زخمی شدن سه سوختبر بلوچ در پی سانحه جاده‌ای

در پی سانحه‌ی جاده‌ای در محور لادیز به میرجاوه، دو سوختبر بلوچ کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

photo 2024 03 15 22 54 39

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، روز جمعه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲، در پی برخورد دو دستگاه خودرو سوختبر در محورد لادیز به میرجاوه، دو سوختبر بلوچ جان خود را از دست داده و یک تن دیگر نیز زخمی شد.
هویت یکی از سوختبران جان باخته «اسماعیل شهنوازی» فرزند شعبان، اهل شهرستان خاش گزارش شده است و از هویت دو تن دیگر اطلاعی در دست نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

Next Post

بانه؛ جانباختن یک کولبر بر اثر سقوط از کوه

ش مارس 16 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک کولبر اهل شهر ربط بر اثر سقوط از کوه در نوارمرزی بانه جانش را از دست داد. جسد این کولبر پس از سه روز توسط مردم منطقه پیدا شده است. به گزارش کولبرنیوز، امروز شنبه بیست و ششم اسفندماه […]
IMG 4697
Telegram Channel